Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Ford C-Max eller Hyundai i30cw
Jesper Ziwes
bruger siden
02-01-2005
21-04-2011 kl. 23:21
Jeg overvejer at skifte min Ford Mondeo Stc. 2.0 2003 ud med en mere økonomisk dieselbil, og jeg har været glad for min nuværende Mondeo, så derfor overvejer jeg at skifte den ud med en Ford C-max 1,6 TDCi 90 Trend Collection 5d.
Nu er jeg dog kommet i tvivl, da jeg kan få en sprit ny Hyundai i30cw til de samme penge, som jeg skal give for en snart 4 årig C-Max.
Jeg hælder dog stadig mest til C-max, da jeg synes at finish'en på interiøret i C-max virker mere gedigent, køreegenskaberne er også i top, og så kan jeg godt lide den "høje" kørestilling. Jeg er tvivlende om jeg kan vende mig til en Koreaner, når jeg jeg er vant til Ford.
Jeg håber jeg kan få lidt rådgivning i hvad jeg bør købe?
På forhånd tak.
Den rådvilde
Profil slettet
22-04-2011 kl. 18:36
Kvaliteteten på sådan en i30 er faktisk ret god - også indvendig (dog har mange ceed og i30 meget let ved, at få stenslag, så lakken er ikke så god igen, desuden anbefales det at give ekstra rustbeskyttelse). Diesel-motoren er fremragende og egentlig er er det jo en kia ceed (da de er søsterbiler). Du får i en i30 5 års garanti (alle de kilometre du kan køre). Så fornuftsmæssig synes jeg en ny i30 er det bedste valg.
Den største ulempe ved en 4 år gammel c-max er jo, at du kun har op til ½ års garanti (hvis sælgeren vil give dig en egentlig garanti) - ellers er det jo de 2 års reklamationsret med ½ års omvendt bevisbyrde (sælger skal bevise fejl) - der er gældende.
Hvis du brænder meget for c-max'en og er indstillet på, at skulle betale for rep. i årene fremover så er det da den du skal vælge.
Den største ulempe ved en 4 år gammel c-max er jo, at du kun har op til ½ års garanti (hvis sælgeren vil give dig en egentlig garanti) - ellers er det jo de 2 års reklamationsret med ½ års omvendt bevisbyrde (sælger skal bevise fejl) - der er gældende.
Hvis du brænder meget for c-max'en og er indstillet på, at skulle betale for rep. i årene fremover så er det da den du skal vælge.
Dette indlæg blev 22-04-2011 18:40 redigeret af dets forfatter.