Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Første Familiebil

Michael N

Michael N
bruger siden
06-04-2005

12-10-2006 kl. 16:30

Det er nogle ok biler du nævner - men når du siger familiebil hvor der skal være plads til barnevogn, tasker og barn så vil jeg anbefale dig en anden løsning..... en Berlingo eller Partner de kører ikke så godt som de biler du nævner men damm hvor er der god plads og går du efter visse kampagne modeller så får du a/c med i prisen. Jeg har selv haft flere Berlingoer og kan kun anbefale 1,6 16v modellerne alle andre syntes jeg er for sløve.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Troels Dyhr Leighton

Troels Dyhr Leighton
bruger siden
12-10-2006

12-10-2006 kl. 16:42

Hej Michael
Må indrømme at jeg har det lidt svært med driftssikkerheden i citroën'er. Er ikke i tvivl om, at det er fedt med pladsen, men det vigtigste for mig er at den virker hver gang. Barnevognen skal nok blive moset ind et eller andet sted :-)

Troels Dyhr Leighton

Troels Dyhr Leighton
bruger siden
12-10-2006

12-10-2006 kl. 16:43

Glemte lige at jeg muligvis skal pendle op mod 200 km. dagligt i en periode på 6-12 måneder.

Troels Dyhr Leighton

Troels Dyhr Leighton
bruger siden
12-10-2006

12-10-2006 kl. 17:12

Pendlingen er kun midlertidig, så derfor vil jeg ikke købe bil efter det. Mit kørselsbehov bliver senere for lavt til en diesel. Benzinøkonomien i 1,4 eller 1,6 overlever jeg i en kort periode.

Michael N

Michael N
bruger siden
06-04-2005

13-10-2006 kl. 09:40

Berlingo og Partner er meget driftsikker, og har ikke problemer som f.eks C5 - personligt har jeg ikke oplevet nogen problemer med mine Berlingoer og har altså kørt i dem siden 2000 - det eneste jeg kan sige af negativ art er at de forbliver med at være grimme.

Alternativ kunne være en 5 dørs Nissan Primera men husk dog at finde en model der har fået rustbeskyttelse

Troels Dyhr Leighton

Troels Dyhr Leighton
bruger siden
12-10-2006

13-10-2006 kl. 11:31

Hej Jan
Tak for idéerne.
Synes jeg ikke Corolla er så overpriced, hvilket som du skriver sikkert hænger sammen med at den ikke var så populær.
Er sikker på at Toytota kan tilfredsstille mit behov. Men de er jo ikke så sjove :-)

Søren Schulian

Søren Schulian
bruger siden
06-01-2004

13-10-2006 kl. 11:45

Hvis jeg var i din situation, ville jeg nok se meget på en Skoda Fabia Combi. Nogle i familien kører mange km. hver dag i en Fabia og driftsikkerheden fejler ikke noget. Der er et stort udvalg i brugte i din prisklasse, flest 68HK, men du kan også finde en 101HK hvis det skal være lidt sjovere. Iøvrigt synes jeg den er ret pæn, milevidt fra en Berlingo eller en Yaris Verso :-)

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

13-10-2006 kl. 17:22

DU får rimeligt meget bil for pengene i en Avensis. Der er god plads og sådan. Driftomkostningerne på en Toyota er generelt meget lave. Så der er altså lige noget mere plads i Avensis i forhold til Corolla. Men Corolla er lige så god og driftsikker bil.
Har selv en Carina E som er til salg. Men har haft den i 4 1/2 år, men den har været ekstremt driftsikker.. Det er kun almindelige sliddele der er skiftet.. men ingen problemer ellers....

Toyota´erne vil uden tvivl være mere driftsikre end Polo. Og VW er for dyr i forhold til hvad du får for pengene... så hold dig til Toyota....

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

16-10-2006 kl. 23:34

Corollaen af den model du nævner er meget trang i kabinen (det synes jeg ihvertfald) så gå efter en Avensis men der er jo også muligheder som Nissan Primera, Hyundai Elantra og Mazda 626 alle 3 findes i st. car

Søren Damgaard Jensen

Søren Damgaard Jensen
bruger siden
24-11-2003

16-10-2006 kl. 23:56

Til Jan G

Toyota godt rustbeskyttet? Det er du alligevel den første jeg hører sige. Toyota's galvernisering er det værste lort til det danske marked (selv til den nye model anbefaler FDM, at man giver den supplerende rustbehandling over det hele), så har man planer om at bilen skal holde længe, skal man kigge sig om efter en bil, der har fået en undervognsbehandling eller 2.

Mislyden fra koblingen du nævner er fra udrykkerlejet, som var en svaghed i de første Avensis'er, men det skulle den første ejer, da gerne have fået ordnet på garantien.

Profil slettet

Profil slettet

26-10-2006 kl. 11:03

Hej Troels og familie. Jamen med det kørselsbehov skal du da have en diesel. Jeg vil da anbefale en Peugeot 306 HDI 2,0 stationcar, her har du plads til barnevogn og hele familien, og den kan godt findes til det beløb du har at købe for, også i årgang 2000. Har selv haft 2 stk. og været yderst tilfreds, forvent af køre mellem 17 og 18 km/l på langture (270 km dagligt som pendler) Og så er den billig i reservedele og service - sørg for at købe en der er antirustbehandlet, så er i godt kørende.

Profil slettet

Profil slettet

Hej Troels og familie. Jamen med det kørselsbehov skal du da have en diesel. Jeg vil da anbefale en Peugeot 306 HDI 2,0 stationcar, her har du plads til barnevogn og hele familien, og den kan godt findes til det beløb du har at købe for, også i årgang 2000. Har selv haft 2 stk. og været yderst tilfreds, forvent af køre mellem 17 og 18 km/l på langture (270 km dagligt som pendler) Og så er den billig i reservedele og service - sørg for at købe en der er antirustbehandlet, så er i godt kørende.

Troels Dyhr Leighton

Troels Dyhr Leighton
bruger siden
12-10-2006

Hej
Står at skal købe min første familiebil (barn på vej osv.) i løbet af et par måneder. Den skal ikke være for lille, skal være driftssikker (max 5-6 år) og pris ca. 80-110.000. - samt iøvrigt økonomisk, så ikke noget 2,0 lir.
Jeg har hidtil tænkt Toyota Corolla efter facelift i 2001, en Avensis eller en Polo.

Jeg synes en Polo er fed, men er lidt i tvivl om pladsforhold og driftsikkerhed.

Er der nogen der har erfarringer med disse eller evt. nogle råd om hvad man skal se efter? (kender rust-problematikken på toyota)