Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Focus diesel

Karsten Høgild

Karsten Høgild
bruger siden
18-12-2004

26-04-2010 kl. 12:17

Har en bekendt, der overvejer at købe en brugt Ford Focus diesel årg. 07 eller noget i den retning. Har hørt, at der kan være en del problemer med Fords TDCi-motorer - vist nok indsprøjningspumpen. Erfaringer udbedes - hvornår indtræffer det typisk (km-antal?) og hvad koster det at reparere? Mvh Karsten i Viborg

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Claus Bjerre

Claus Bjerre
bruger siden
15-12-2009

27-04-2010 kl. 07:56

Hej...

Jeg har kørt og gør det stadig i en focus 1,8 tdci fra '03 og den har gået 264000 og den er ikke blevet skånet overhovedet og den har tilmed været chippet de sidste 60000 km med stor succes og yder idag 135 hk og 343 nm og går godt 1 km. mere på literen.
Jeg har aldrig skiftet noget på motoren udover alm. service.

Så jeg kan ikke sige noget skidt om netop denne motor ihvertfald.

Hvad angår de andre motorer altså 1,6 tdci og 2,0 tdci og problemer med disse, så var der på de første aftapninger af 2,0 lidt problemer med pumpen, men det skulle være rettet, for det er i bund og grund den samme motor som de bruger i dag.
Nogen snakker dyser m.m. og ja måske, men det er vist et generelt problem for de fleste CR motorer af forskellig fabrikat. Men jeg tror meget kan undgås ved at bruge bilen og når den er godt gennem varm så en gang i mellem lade den strejke ud i gearene og gerne ramme 4000 omdr. tror det har en positiv virkning. Det har det ihvertfald haft for mig og flere jeg kender.

Jeg vil ikke være nervøs ihvertfald...

Held og lykke.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg