Bilbasen Forum
Findes der objektivt set dårlige biler
Jacob Bjerg Hansen
bruger siden
16-09-2013
24-09-2013 kl. 13:52
Profil slettet
24-09-2013 kl. 13:56
Især Renault, Kia og Suzuki, bare at nævne nogle få.
Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
24-09-2013 kl. 14:34
Biler produceret i østen skal man måske passe på med...der snakkes pt om en ny nissan micra så vidt jeg husker skulle laves i Thailand og som selv forhandlere herhjemme mener bliver meget ringere end den nuværende. Man taler om at Koreanske bilers fælge er lavet af genbrugs metal fra øldåser...
Ang økobiler er der mange der vil reklamere for et højt km liter forbrug, men fakta er at de gamle konstruktioner undtaget toyota langt fra holder et pænt snit..i øjeblikket er det eks Ford ka med den gamle firemotor fra fiat som lover 20km/l men som reelt køre 15. Det sammen gælder Kia pikanto og Hyuindai i10 med 4cyl konstuktion. Chevolet Spark køre med gammel 4cyl motor også, og er noget bovlam og får svært ved at holde en god benzin økonomi, men dog er Spark en sikker bil på alle måder. Prisen afspejles som sådan også i disse biler. Toyota ayo, C1, 107 køre ganske habilt og holder en god økonmi, men er efterhånden gamle biler med kun 3stjerner i sikkerhed. en nye er på vej.
Profil slettet
24-09-2013 kl. 14:37
Mange overtolker hvis de har haft en god eller dårlig oplevelse med en bil.
Man kan sige : En bilejer skriver at "VW er det eneste der duer" fordi han aldrig har kørt i andet og har ladet VW værkstedet servicere sin bil gennem en menneskealder uden egentlig at hæfte sig ved om udtalelsen er helt objektiv?
En anden bilejer har måske haft en 15 år gammel fransk bil med +200t km på tælleren og brokker sig over "franske lortebiler" fordi bilen efterhånden er blevet lidt reservedels-hungrende .Objektiv ?
I min verden skal man glemme alt om index-målinger for ejernes tilfredshed, som man bla kan læse om i FDM´s blad MOTOR.
I virkeligheden er langt de fleste nye biler driftsikre og de fejl biler der leveres med fejl udgør kun ganske få procent.
Så uanset om du vælger tysk, koreansk eller fransk, så er der en stor chance for at du får en bil uden nævneværdige drifs-fejl.
Så vælg endelig med HJERTET !!
Dette indlæg blev 24-09-2013 15:25 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
24-09-2013 kl. 14:45
T Nielsen
bruger siden
03-12-2009
skrev:
Hmm ja spørgsmålet er så hvad man mener med dårligt......Meget står vel mål med prisen....men visse mærker om man kan sige ligger små fælder for de ukyndige bil købere, hvad angår garanti/service aftaler og hvad de dækker. Ofte kan man købe en lidt bedre bil hvis man ser på total omkostningerne over eks 6-7år, og det til det samme som eks den lidt billigere ville koste...
Biler produceret i østen skal man måske passe på med...der snakkes pt om en ny nissan micra så vidt jeg husker skulle laves i Thailand og som selv forhandlere herhjemme mener bliver meget ringere end den nuværende. Man taler om at Koreanske bilers fælge er lavet af genbrugs metal fra øldåser...
Ang økobiler er der mange der vil reklamere for et højt km liter forbrug, men fakta er at de gamle konstruktioner undtaget toyota langt fra holder et pænt snit..i øjeblikket er det eks Ford ka med den gamle firemotor fra fiat som lover 20km/l men som reelt køre 15. Det sammen gælder Kia pikanto og Hyuindai i10 med 4cyl konstuktion. Chevolet Spark køre med gammel 4cyl motor også, og er noget bovlam og får svært ved at holde en god benzin økonomi, men dog er Spark en sikker bil på alle måder. Prisen afspejles som sådan også i disse biler. Toyota ayo, C1, 107 køre ganske habilt og holder en god økonmi, men er efterhånden gamle biler med kun 3stjerner i sikkerhed. en nye er på vej.
Det var da det mest ævlende indlæg længe.
Toyota er sqda på ingen måde bedre end andre bilmærker til holde forbrugssnittet.
Forbrug hænger ret meget sammen med kørestil. Læste fx. om Mazda CX-5 med 2,0ltr benziner som kørte over 22 kml, den er vistnok opgivet til 16-17 kml, der stod i artiklen at den slags krævede fanatisk økokørsel, men det er en lektion i at biler godt kan køre det de er opgivet til, det kommer an på føreren.
Er det dårligere at en bil er samlet i Thailand end i Indien?
Metal er sqda metal uanset hvad det har været brugt til før og i disse tider er det da trendy med genbrug.
Profil slettet
24-09-2013 kl. 14:46
Jacob Bjerg Hansen
bruger siden
16-09-2013
24-09-2013 kl. 14:51
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
24-09-2013 kl. 15:08
Prøv at læse hvad jeg skriver.....jeg skriver at man taler om. om det er skidt eller godt skal jeg undlade at udtale mig om. Men ja ang Thailand og produktion er ikke så godt som indien. Om det er ævl er jo så din indfaldsvinkel til dette emne. Men emnet kan jo på mange måder være bredt....udtaler mig ikke ud fra blade eller artikler på nettet, så er det slået fast. Jeg har en anden indgang i denne verden. Har haft med biler at gøre i mange år og får stadig mange nye input på den front....så ser ikke mit svar indlæg som ævl....Men de ting jeg omtaler er fakta for enhver bilkyndig !
Johannes Engers Gregersen
bruger siden
06-04-2005
24-09-2013 kl. 20:47
Kia Carnival, Peugeot 307, Renault Megane II og VW Passat 2.0 tdi er måske ringere end gennemsnittet, mens andre bilmodeller konsekvent ligger som mere fejlfrie (men de er typisk også så dyre i indkøb, at de er bedre servicerede af deres ejere).
Det interessante er vel at finde de modeller og motorer, der præsterer bedre end deres generelle mærkerygte tilsiger. FX skulle Megane III være ganske solid, så hvis man kan få dem billigt brugt, fordi nogle har (ubegrundede) fordomme om Renault, så er det da bare super for brugtbilskøberen.
Omvendt kan man sige, at der er nogle der røvrender sig selv ved at købe fantastiske Toyota'er og VW'er til gigantiske brugtpriser ud fra en forventning om, at der aldrig er problemer med dem.
Joakim S
bruger siden
15-04-2013
24-09-2013 kl. 21:02
Jacob Hansen
bruger siden
16-09-2013
skrev:
Jeg er ret ny iden for bilverden, men noget der slår en er hvor påståelige "bilfolket" er. Jeg har nu set på bil i et par mdr og hører af mange (både forhandlere og især af FDM-segmentet), køb aldrig FORD, hold dig fra fra fra korea. Fransk er noget lort. KIA ruster. Alle syntes deres egen bil er god og alle de andres er enten for dyre eller bare ringe.
Min egen fornemmelse er dog, at der idag laves få (ingen?) dårlige biler. Alle biler virker sgu ret fornuftige. Eller hvad. Ligger der fakta der kan underbygge at mærker fra producenter, lande eller ligefrem verdensdele skulle være ringe!
Hvis man skal vurdere om en bil er god eller dårlig, skal den vel vurderes ud fra samtidens standart.
Og jeg er ikke sikker på, at alle biler der bygges i dag, kan betragtes som objektivt gode biler.
Der produceres biler i dag, som har eksisteret i næsten to menneskealdre. Det er ikke mange år siden, man stoppede produktionen af VW Boble i Mexico. Denne ville næppe kunne kaldes for en god bil - set med nutidens øjne.
Ligeledes kan jeg forstå, at man fortsat producerer Peugeot 504 i Sydamerika. En mega fed og flot bil efter min smag, men den blev altså årets bil i 1968 - så vidt jeg husker. Denne er næppe en god bil - set med nutidens øjne.
Lada Niva er et andet eksempel på en bil som objektivt set må betragtes som en "dårlig" bil. Lavet af tykke, tykke plader, men ikke en teknisk fornuftig bil. Jeg ved ikke om man fortsat laver Lada 110, men denne anbefalede FDM, at man absolut ikke købte.
Og kunne man købe en af de kinesiske biler i Danmark, tror jeg at dette ville være en bil væsentligt under europæisk standartkvalitet.