Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Fiat Panda vs Kia Picanto

Lars Munkholm Lindholm

Lars Munkholm Lindholm
bruger siden
06-01-2004

28-02-2010 kl. 18:08

Skal bruge en bil nr 2. Kørselsbehov ca 20.000 km årligt. Primært lange ture til og fra arbejde. Mellem 35 og 50 km pr vej. Kravene er - Økonomisk - Billig i service/reservedele - Forholdsvis pålidelig - 4 døre med plads til 2 autostole - Så ny som mulig, helst ikke ældre end 2002-3 - Skal helst ikke have gået mere end omkring 150.000 km - Budget omkring 50.000 - 60.000 kr Jeg har fået indsnævret mine krav til at valget højest sandsynlig står mellem Kia Picanto og Fiat Panda Jeg kan mindes en test af Kia hvor den ikke gik så langt på literen som forventet, men kan ikke huske hvor jeg har set den. Hvis der er nogen der har nogle for og imod på begge bil modeller, så vil jeg være taknemmelig.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

01-03-2010 kl. 10:37

Det var FDM der lavede den undersøgelse. Jeg har den liggende i de digitale gemmer. Jeg mener at picantoen kun gik 16,5 i testen.
Min Panda går også kun 16 km/l i denne vinter.

Michael N

Michael N
bruger siden
06-04-2005

05-03-2010 kl. 15:10

Jeg har kørt Picanto siden 2005, det er en 1,1 EX, den kører mellem 16 og 17 km i snit - men presses den op på mototvejsfart så bliver den mere forslugen.

Total økonomisk er det en billig bil og desuden har den vist sig at være driftsikker også - jeg har skiftet batteri 1 gang det er hvad der er ofret udover de regelmæssige service eftersyn.
Jeg fik min rust beskyttet fra start samt fik monteret inderskærme idet bilen ikke er speciel godt rust beskyttet fra start.

Jeg ville dog overveje en Panda idet jeg syntes den er kønnere også har den bedre sæder.... men få den tjekket godt der har været årgange med mange fejl.

Men tjek lige den nye Chevrolet spark til kun 85.000 kr den vil totalset over 7 år værre billigere end en Picanto til 60.000 kr.