Bilbasen Forum
Fiat Grande punto eller Opel Corsa?
Profil slettet
16-08-2007 kl. 21:38
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
17-08-2007 kl. 09:42
Bilerne deler mange dele, og der burde ikke være den store kvalitetsforskel.
Det er begge gode biler, men Opel Corsa i mindste udstyrsudgave er simpelthen for skrabet.
F.eks. er der ikke engang radio i en Corsa som standard - det er ekstraudstyr til ca. 5000 kr.
Dermed vil en Corsa diesel i absolut billigste version komme op langt over 160.000 kr incl. radio, metallak og levering, og så er den endda stadig rippet for udstyr.
Du kan godt få en Grande Punto diesel leveret på gaden for 150.000 kr, men så er den uden esp og aircon.
Hvis du kan leve med det, ville jeg gå efter Fiat'en.
Profil slettet
17-08-2007 kl. 19:16
Jeg skal bare ikke føle mig fastklemt når jeg har passager med, selvfølgelig er der også den store fordel med mitsubishi i forhold til forsikring!!!
Hmmm værd at overveje, tak
Profil slettet
17-08-2007 kl. 21:41
Men jeg føler ikke rigtig at jeg sådan får fordele og ulemper...
Jeg kommer til at køre ca. 40.000 om året og derfor vil et serviceintercal på 30.000 km være ideel...
Som jeg har forstået det så har Fiat 30.000 som interval jeg ved ikke men nogen af de andre...
Selvfølgelig ønsker jeg mest muligt udstyr men den bil jeg skal vælge skal også have andre fordele...
HJÆLP MIG MED AT SÆTTE BILERNE OP MOD HINANDEN...
Be be
Tak
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
17-08-2007 kl. 21:54
Du skal dog være klar over, at Corsa'en bliver en anelse dyrere end Fiat'en, hvis du skal have samme udstyrsniveau.
Hvad angår de andre to - Getz og Rio - så er jeg ikke så vild med dem.
Designet er een ting, og her er de efter min mening ikke i nærheden af Fiat og Opel.
Noget andet er køreegenskaber, og jeg må indrømme, at jeg aldrig har kørt i en Rio, så den kan jeg ikke udtale mig om, men jeg har kørt i en Getz diesel, og jeg synes godt nok, at den kørte mildest talt elendigt. Jeg var seriøst bange for at falde af vejen, da der kom lidt sving på de små landeveje. Den er meget langt fra sportslig.
Profil slettet
17-08-2007 kl. 22:12
Som du skriver og som jeg selv har nævnt så er fiat og opel stort set det samme hvad angår corsa og punto...
Nu har jeg siddet og kigget på Mitsubishi colt... har jo den mega fordel med forsikring, men aner intet om bilen og serviceintervalet... jeg har siddet og regnet på det og colt vil være en anelse billigere for mig om året med forsikring - grønafgift - og selve benzin forbruget... sammenlagt...
men så er min tanke hvad er colt værd sådan generelt.. kender jo absolut intet til den
og tak
Christian Tvorup Træholt
bruger siden
13-06-2003
21-08-2007 kl. 19:27
Min bror er Opel mekaniker og min onkel Fiat sælger...
Hvad angår undervogn og moter er det stort set samme bil. Jeg valgte Fiat Grande Punto, da jeg synes at merprisen for Opel Corsa diesel var for høj. Grande Punto er godt udstyret til prisen og kører rigtig godt. Er indtil videre positivt overrasket og den ligger vel i snit på 18-20 km'l.
Men det er vel i sidste ende et spørgsmål om hvilket design du bedst kan lide og samtidig hos hvilken forhandler du kan gøre den bedste handel.
Profil slettet
22-08-2007 kl. 19:25
Har lige kigget på hvad de har herinde og de har stort set alle kørt over 10.000 km og til ca. samme pris som dem jeg har kigget på ellers.
Men tak alligevel.
Profil slettet
03-09-2007 kl. 15:39
Håber dette giver dig lidt indblik.
Mvh Dennis
Profil slettet
03-09-2007 kl. 18:31
Det blev til en fiat, da han 1. gav det bedste bud på min nuværende bil. 2. har givet mig "rabatter" på noget udstyr. 3. var den bedste sælger. og ja så følte jeg mig rigtig godt tilpas i grande puntoen.
Så om 6-8 uger får jeg min nye bil..
Men tak for svaret
Carsten Jensen
bruger siden
06-01-2004
04-09-2007 kl. 11:52
Profil slettet
04-09-2007 kl. 18:34
Har fået en god pris på min nuværende bil plus lidt mere.
Jeg følte mig rigtig godt tilpas i puntoen, syntes dog den var en anelse sløv i 1. gear... men men men da jeg skal køre mest på mortortrafikvej/landevej/mortorvej betyder det ikke så meget for mig.
Men tak til alle