Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Fiat Grande Punto 1,3 diesel

Profil slettet

Profil slettet

09-08-2007 kl. 09:46

Hej jeg står og skal til at ud og kigge på ny bil og ville høre om der er nogle der har erfaringer med den eller ved hva man skal være obs på før man køber.. Der er ikke nogle brugte af dem herinde, så det bliver nok en ny bil.. Kan det betale sig at hente den i udlandet og sparer lidt der?? MVH Marco På forhånd mange tak for hjælpen

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kim Dalsgaard

Kim Dalsgaard
bruger siden
20-10-2006

09-08-2007 kl. 10:03

Jeg tog en tur i en ny én i sidste uge.
Den kører rigtig godt.
Har selv en større Fiat i dag som indtil videre ikke har givet nogen problemer.

Profil slettet

Profil slettet

09-08-2007 kl. 10:11

ok det var godt at høre. Jeg havde lånt en 1,4 benzin og forhandleren fortalte mig at 1,3'eren var lidt hurtigere. Er det noget du ved noget om??

Profil slettet

Profil slettet

09-08-2007 kl. 10:36

Ok tak for det Jakob, men kan det betale sig at købe en der måske har kørt 5000 km, og vil der kunne repereres på garantien i DK ??

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

09-08-2007 kl. 11:08

Generelt skal en bil have kørt en del km, eller have nået en vis alder, før det kan betale sig at hente den i Tyskland.

Prisen på netop Grande Punto diesel er ret god i DK, så jeg ville klart købe den her.
Jeg ville nok heller ikke overveje en brugt, da brugtpriserne på disse biler endnu ikke er blevet 100% justeret i fht. de nye lavere listepriser. Dermed betaler du forholdsmæssigt alt for meget for en brugt.

Iøvrigt kan du roligt købe en Grande Punto - det er en god og lækker lille bil.
Jeg kunne iøvrigt også sagtens forestille mig, at den får en mindre afskrivning end Fiat generelt, da den helt sikkert også vil være populær som brugtkøb om nogle år, hvis der da ikke pludselig opstår en masse problemer med dem.