Bilbasen Forum
Familiebil til max. kr. 80.000.
Michel Wigant-Bjerre
bruger siden
11-01-2006
20-09-2012 kl. 15:13
Michel Wigant-Bjerre
bruger siden
11-01-2006
21-09-2012 kl. 12:40
Nu kigger vi istedet på en focus stationcar eller en Megane II stationcar som kan findes til en temmelig billig penge.
Nogle der har erfaringer med renaults 1,5dci motor?
Der er nogle billige modeller med denne motor (med 80HK) som måske lyder af lige lidt nok.
Michel Wigant-Bjerre
bruger siden
11-01-2006
21-09-2012 kl. 23:20
Vi er begyndte at kigge lidt på renault megane II. Hvis vi spytter lidt mere i puljen kan man finde en fornuftig 1,5 dci model. Bl.a. denne
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/renault/megane-ii/15-dci-105-authent-comf-stcar/1331340
Det er en fin scenic du linker til Lars, men lige præcis brændstofforbruget er nok lige i underkanten her. Den vil koste os mere i vægtafgift end den vi har idag + den bliver lidt dyrere i forsikring + dyrere i brændstof. Hvis det bliver en benzin går vi kon efter en Focus stationcar 1,6. Den kører, på påpiret (som er eneste sammenligningsgrundlag) 15,2.
Dette indlæg blev 21-09-2012 23:22 redigeret af dets forfatter.
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
22-09-2012 kl. 10:52
Hvad sker der mon med en gammel bil der kører ca 17-18km/l på diesel, men på grund af alder betaler "vægtafgift" der for diesels vedkommende er næsten bobbel op i forhold til benzin (4 x 2190kr årligt)?
Hilsen Lars
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
25-09-2012 kl. 20:47
Vægtafgiften på min 2,5 tdi er som skrevet 4x2190kr = 8760kr årligt.
Trækkes strafafgiften for manglende dieselfilter fra er den på 7760kr.
En tilsvarende 2.3 benzin fra samme årgang koster 4500kr, det vil sige en udligningsafgift på 3260kr. en stigning på 50% af denne vil ende med 8760 +1630= 10390kr i årlig vægtafgift.
Jeg syntes det ligner tyveri ved højlys dag, bare for at el-biler, der er ganske ubrugelige til pendling i udkantsdanmark, kan blive afgiftfrie.
Men man kan åbenbart tillade sig alt, bare man bilder befolkningen ind at det er godt for miljøet.
En test i "SØNDAGSAVISEN" af Opel Ampera, der er opgivet til 83,3 km/l ved blandet kørsel, kunne på et tur på 283km komme op på (hold nu fast) hele 23,6 km/l, og det var vel at mærke med de 60 km den kørte på ren el.
Hvad er så al den snak om miljø værd? andet end at skrue på sfgiftskruen?
Hilsen Lars