Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Familiebil til 3 børn

Profil slettet

Profil slettet

09-04-2007 kl. 12:16

Vi er 2 voksne med børn på 1 og 3 år - og håber på snart at få nr. 3. Vi har pt. en Seat Cordoba 1995 men synes at pladsen er trang til ferieture og med 3 børn i familien vil vi gerne have en bil mere bageplads og med lidt mere kabineplads også. Vi overvejer om en MPV-type (som Renault Scenic) er merprisen værd så længe vores 3 børn sidder i egne børnesæder og ikke i bilens bagsæde (de tre bagsæder er vel væsentligste årsag til at vælge en mindre MPV fremfor en stationcar i samme størrelse?) Vores kørselsbehov er 25-30.000 km/år. Totaløkonomi og brugsværdi er væsentligste faktorer for vores valg. Mærke og smag kommer i anden række. Vi regner med en forrentning på 4% efter skat, da vi uanset financiering af bilen har anden gæld til samme rente som et billån. Selvom en nyere bil måske vil være mere rentabel er vi begrænset til en pris på 120-150.000 kr. for at kunne stille en udbetaling til billån. Hvad er jeres erfaring med hvilken størrelse bil der matcher en familie med tre mindre børn? Kan det betale sig at købe en dieselbil? Hvilke mærker/modeller vil I anbefale ud fra vores kriterier? Hvor gammel/ny bil kan bedst betale sig fra et økonomisk perspektiv (hvornår opvejer øgede reparationer mindre afskrivning)? Hilsen Fion & Kim

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

10-04-2007 kl. 10:53

Hvis i skal have Familiebil med plads til 3 børn. Vil jeg mene at en Opel Zafira eller Toyota Picnic ville være noget for jer. Der er god plads i begge biler.

Alternativt kunne en Ford Focus være noget for jer.

MVH
Martin

Profil slettet

Profil slettet

25-04-2007 kl. 09:12

Hej Fion og Kim,

Hvis I vil prøve en velkørende Ford Focus stationcar, så følg dette link. http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=742500293&source=1

Er I hurtige, finder vi en god pris:
mvh
Jacob Lund-Larsen
L-L@mail.tele.dk

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

27-04-2007 kl. 09:39

Hej.
Jeg er enig med et tidligere indlæg i, at f.eks. en C4 Grand Picasso er en optimal bil til jeres behov.
Men desværre er den jo totalt urealistisk i fht. det budget på max. 150.000 kr, som I har lagt jer.

Focus C-Max og lignende biltyper bliver også anbefalet, og det er msåke også korrekt, hvis man kun ser på børnenes plads på bagsædet.
Men med alle tre bagsæder i brug, er der bare ikke ret meget bagageplads. Bagagerummet er simpelthen ikke langt nok.

Jeg vil klart mene, at en stor st.car af den normale type er det bedste valg for jer.
Det kunne være f.eks. en Peugeot 406, en Citroen C5, eller mit valg en Mondeo.
Her er der et kæmpe bagagerum, uden at gå på kompromis med bagsædepladsen.
I en Mondeo kan en voksen mand sidde med benene over kors på bagsædet.
Det skyldes ganske enkelt bilens store totallængde på næsten 5 meter.

Jeg kører selv i Mondeo, og jeg er meget tilfreds.
Bedre køreegenskaber fåes ikke i klassen, og jeg synes at både design og kvalitetsfornemmelse hører til bladt de bedste.

Sidst rettet: 28/4-08

Profil slettet

Profil slettet

27-04-2007 kl. 11:12

Arh, en voksen mand i min kaliber sidder sq med knæende i sædet, på en Mondeo. 2 meter er måske også lidt over gennemsnittet, men jeg kan i hvert fald ikke være der.

Jeg ville kigge efter typer som Toyota Picnic eller Corolla Verso.

Joachim Hejslet Jørgensen

Joachim Hejslet Jørgensen
bruger siden
14-09-2006

30-04-2007 kl. 10:36

...og valgte en Opel Meriva. Den er noget større end man regner med. Og har i modsætning til C-max meget fleksible bagsæder. Den har også god brændstof økonomi, og børnene elsker den.

Vores børn bruger også alle 3 autosæde, og kan fint være der uden at sidde skævt. De har godt udsyn, da de sidder ret højt i forhold til ruderne. Forsæderne er super. Pladsen er god selv for høje mennesker.

Jeg var langt omkring i min jagt på en super familiebil, og faldt virkelig for Merivaens fleksibilitet. Den er en lille Zafira, med bedre brændstoføkonomi, og gode pladsforhold til 5!