Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

evt køb af sjov bil.vectra opc

christian poulsen

christian poulsen
bruger siden
03-10-2003

12-02-2011 kl. 16:17

Hej , er faldet for en vectra opc stcar ,konen siger det ligner en morfar bil men jeg syntes den er vildt fed,ønsker kommentar fra nogen der har haft eller har en nu om gode og dårlige ting(ved godt den er tørstig) mvh christian

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

12-02-2011 kl. 16:35

Hehe... Jeg har desværre ikke en selv.

Men det er nok ikke den mest inspirerende bil at kigge på. Kabinen er heller ikke på topniveau.

Meeen du får godt nok meget bil for pengene, og en motor der sparker røv... Udstyrsniveauet plejer at være ret højt i dem. Og den model Vectra bør ikke have så mange problemer.

Selv kunne jeg godt finde på at overveje sådan en, da det er lidt en ulv i fåreklæder.
At den så også er særdeles praktisk er jo kun et plus.

Jeg kan ikke lige komme på andre biler, hvor du får så meget for pengene uden at gå på kompromis med driftsikkerheden.

At din kone siger at det ligner en morfarbil, giver jo bare dig et godt argument for at sænke bilen lidt mere og smide nogle lækre 19" fælge på... Så er der ikke så meget morfar over den...

Emil Olsen

Emil Olsen
bruger siden
09-10-2003

13-02-2011 kl. 14:53

Har hverken positivt eller negativt at sige om sådan en - helt sikkert en fed vogn.

Vil blot komme med et alternativ, som jeg tror giver noget af samme gælde (ulv i fåreklæder), men - jeg tror - med lavere driftsomkostninger. Skoda Octavia RS... Hurtig, anonym...

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

14-02-2011 kl. 21:21

Det er en lækker bil, som aldrig mangler kraft til en overhaling - uanset fart.
Men Vectra har altså nogle problemer med at overføre hestene til asfalten.
Allerede fra 2,0 turbo med 175 hk, hopper den frejdigt over forhjulene, når den får lidt gas. Det ødelægger en del af glæden.
Jeg ville nok overveje en bil med træk på alle fire, hvis den skal have en så kraftig motor.
Evt. kunne Passat 3,2 være en mulighed.