Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

ESP i mondeo ???

Lars Holst

Lars Holst
bruger siden
02-01-2007

25-09-2007 kl. 20:21

Jeg overvejer at købe en 2.0 Mondeo stc. årg. 2004 . Jeg har kigget en del annoncer igennem her på basen , men kan ikke rigtig gennemskue hvilke modeller der har ESP og hvilke der ikke har . Er det standard på alle nyere modeller ??? eller kun på særlige udstyrsmodeller ??? Jeg mangler også et mere entydigt svar omkring rustproblematikken i døre m.v. grundet dårlig sealing . Nogen skriver at problemet ikke gælder for modeller fra 2004 og frem andre siger at selv 2005 modeller stadig har problemet . Håber nogen kan afdække lidt af ovenstående .

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

25-09-2007 kl. 23:03

Jeg tror ikke ESP var standard på nogen Mondeo i 04, men derimod et tilvalg man kunne lave på alle udstyrsvarianter. Sådan er det ihvertfald på den ny Fiesta.

Martin S.

Martin S.
bruger siden
25-03-2007

25-09-2007 kl. 23:10

Der er såvidt jeg er orienteret ESP i alle modeller, ihvertfald Trend og Ghia som er de mest udbredte på markedet.

Du skal ikke bekymre dig om rust, det er forseglingerne i dørene, bagklap og frontklap som er for hårde så de ikke samarbejder med resten af karrossen og derved kan der komme vand og salt ind i små åbninger og derved ruster den under forseglingen på de fleste Focus og Mondeo fra engang i 2004 og før.

Der er overhovedet ikke noget problem med Ford i at de dækker, hvis det er tilfældet på din model. Du kan roligt købe den og så kør omkring et Ford værksted som kontrollerer den for dig, bliver der konstateret begyndende rust, så skifter de uden problemer. Jeg har fået skiftet 4 døre og begge klapper på garantien, og min var ikke købt hos Ford og den var serviceret på en uautoriseret værksted..

Så ingen problemer og jeg har fået en næsten ny bil bortset fra et par skærme, som oveni købet blev lakeret med når de nu var igang!

Jeg kan ikke specifikt huske, hvornår skilledatoen er med nye forseglinger, men ´05 har jeg ikke hørt om problemer med, men du kan spare penge ved en ´04, da folk frygter rustproblematikken. Så god fornøjelse med valget, hvis jeg skulle skifte skulle det være præcis den model og årg. som du har i kikkerten..

Martin.

Profil slettet

Profil slettet

26-09-2007 kl. 10:21

ESP blev standard på Mondeo i 2005. Men der kan jo godt være biler fra 04, hvor køberen har tilvalgt det.