Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

En Toyota Avensis VVi T2 eller Opel Insignia Cosmo?

Profil slettet

Profil slettet

01-04-2010 kl. 00:02

Hej Jeg står og skal anskaffe mig en stationcar pga familieforøgelse. Jeg har set på ovennævnte biler. Hvilken én ville I anbefale? Hvor meget afslag kan man få hos forhandleren hvis man købe ny bil? Bør jeg købe ny eller brugt? Er der noget jeg skal være særlig opmærksom på? Mange tak for hjælpen! Mvh Marie-Louise

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Emil Olsen

Emil Olsen
bruger siden
09-10-2003

01-04-2010 kl. 08:54

Kommer du uden byttebil, så kan du få et ret stort afslag på begge modeller. Vil tro at 50.000kr er realistisk. Fik selv et tilbud på Avensis med 60.000 i afslag for et par måneder siden.

Kører selv Avensis T2 1,8 st car. God og solid bil - men jeg giver Fikret ret :-) det er det fornuftige valg. Den kører godt - men der er ikke meget følelse over den.

Profil slettet

Profil slettet

01-04-2010 kl. 14:28

1000 tak for alle rådene!! Jeg er enig i at Insigniaen har et mere smart design og avensisen nok er mere pålidelig. Jeg har prøvekørt en avensis 1.8 og syntes den kørte fint. Jeg skal snart prøvekøre Insigniaen. Jeg prøver at få tilbud på begge biler og se hvad der er mest fordelagtigt. Jeg har en Mazda 3 2.0 touring plus fra 2004 som jeg skal have solgt, men forhandlerne vil ikke give særlig meget for den. Hvis man skal sælge privat fx over bilbasen, hvordan afregner man så? Kontant eller check hvad er sikrest?

God påskeferie til jer alle.

Emil Olsen

Emil Olsen
bruger siden
09-10-2003

01-04-2010 kl. 14:50

Sidst jeg handlede bil privat var prisen 185.000kr. Det syntes jeg var for mange penge til både check og kontakter. Derfor gjorde jeg salget betinget af at vi sammen tog i banken og satte pengene ind på min konto. Kræver dog handel i dagtimerne, men jeg mener det er prisen værd. Koster måske dig en feriedag, men det er også store penge...