Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Diesel eller benzin??

Profil slettet

Profil slettet

23-10-2007 kl. 21:12

Hej alle i Forum. Jeg står foran et bilskifte, da familien er blevet en større. Har ligenu Citroen 2,0, 5-døre.årg. 2000. Er glad for bilmærket og ser i retingen af en C5, i brugt udgave. Den må være 4 år gl. Men men!! Er tiden inde til diesel fremfor benzin?. Vi kører mellem 25 til 30000, og tager ofte ud med campingvogn ( vægt 1500 kg.) Derfor lyder mine spørgsmål, vil C5 i diesel enten st. car eller alm. bil være en OK bil. Mine tanker er 1) er det billigere med disel 2) er C5 kommet ud af alle sygdomme eller 3) er der en bestemt version/model i C5-serien man skal vælge, Jeg kan godt lide de franske biler set på det udstyr de har ( alt el-gejl og rummelighed mv.) Men er også åben for ideer!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

23-10-2007 kl. 22:43

benzinerne er væsentligt billigere i reparationer de holder bare super godt. Jeg ville tage en c5 2,0 bare ikke HPI, den kører kanon godt og har godt bundtræk.

Profil slettet

Profil slettet

24-10-2007 kl. 08:42

når I både kører 25-30000 km om året og ofte kører med campingvogn, ville jeg gå efter en diesel (mener at de første årgange kørte med 2,0 hdi med 110 hk og 2,2 hdi med lidt flere. Senere kom 1,6 hdi 110 hk og 2,0 hdi 136 hk).
Jeg ville prøve at finde penge i budgettet til den faceliftede model.