Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Clio sport tourer 1.2 16V 75 hk erfaringer?

Profil slettet

Profil slettet

26-12-2010 kl. 15:36

Jeg har fået et godt tilbud fra Renault forhandleren på en Clio sport tourer 1.2 benzin 75 hk, som jeg stærkt overvejer at købe. Det er en demo bil fra 2010, og jeg vil meget gerne hører andre brugerens erfaringer på netop denne bil. Vi er en familie på snart 4, og bagved skal der kunne rumme 2 børnesæder. Vores kørselsmønster er ca. 15-20 km bykørsel dagligt. Oprindeligt har jeg ønsket en clio stationcar med større hestekraft, men jeg ved ikke om 75 hk vil kunne dække vores behov? Fabrikanten lover ca. 16.9 km/l. Kan man regne med dette tal?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

26-12-2010 kl. 22:04

Tak for kommentaret Hans. Bilen står til en liste pris på omkring 16.5000 kr, og det er uden levering. Jeg kan få den demo til ca. 135000 kr. I mine øjne vil jeg kalde det billigt, og ikke en handel man får tilbudt hver dag (ellers skal man vente til den næste demo model). Synes du at man kan kalde det for en "god pris"?

Jeg skal prøve bilen i morgen, og med hensyn til bundtrækket. Hvordan ved man om bundtrækket er tilstrækkeligt? Sådan som vejforholdene er i kbh i øjeblikket, er det næsten svært at finde veje, hvor bilen kan komme til sin ret, så jeg tror ikke at jeg får så meget ud af at prøvekøre bilen i det her forhold. Hvis jeg synes om bilen efter at jeg har prøvekørt den, vil jeg slå til til prisen.

Profil slettet

Profil slettet

27-12-2010 kl. 14:50

Jeg var hos Renault i dag, og fik set bilen. Der var meget sne, og idet bilen kun havde sommerdæk, og hjulen allerede sad fast i sneen, prøvkørte jeg den ikke, men nøjes med at hører motoren. Til min overraskelse lød motoren ret støjfrit under tomgang. Kabinen ser også fint ud, men konen klagede en smule over, at man kan komme til at sidde klemt på bagsaden. Jeg tror mere at det er et spørgsmål om at sætte forsæderne en smule frem.

Jeg var især meget opsat på at finde ud af om 75 hk rækker til vores behov, og sælgeren sagde at til bykørsel skulle det være fint nok. Ved motorvejskørsel skal vi nok holde os til de 110 km/t.