Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Citroen Xsara Picasso - tre børn på 0, 1½ og 4 er der plads nok?

Kasper Gottlieb

Kasper Gottlieb
bruger siden
09-12-2006

04-02-2008 kl. 15:01

Hej, Jeg har et tilbagevendende spm omkring plads som jeg har brug for jeres hjælp til at besvare. Vi venter nr. 3 og skal i den forbindelse have anskaffet en bil med plads til to autosæder og et boostersæde med ryglæn på bagsædet. Da vi netop er hjemvendt efter flere år i udlandet, har jeg ingen føling med brugtvognsmarkedet i DK (hvad angår rust, holdbarhed, vedligeholdelsesomk. etc.). Derfor har jeg brug for lidt råd og vejledning fra jer. Vores kørselsbehov er rimelig standard, dvs. 15-25.000 km årligt, hvoraf hovedparten vil være med hele familien eller ihvertfald bagsædet fyldt op med unger. Vores umiddelbare budget er 100-150.000 kr og jeg vil helst have en bil der har gået max 100-150.000 km og er nyere end 2001. Jeg har, efter at have studeret en masse bilannoncer og bildata, fundet frem til at Citroen Xsara Picasso umiddelbart på papiret ser ud til at være et rimeligt bud på en bil med god bagsædeplads og rimelig bagageplads, i forhold til eks. Passat og Ford Mondeo st.car, hvor man skal være villig til at acceptere en del flere år og kilometer på bagen for den samme pris (og så er lastepladsen mindre omend det ikke er meget). Jeg er meget interesseret i at høre jeres mening om pladsen i en Citroen Xsara Picasso og om evt. alternativer jeg måtte have overset. Mærke og image betyder intet i forhold til dette bilkøb, kun plads, udstyrsniveau, holdbarhed og driftsomkostninger i nævnte rækkefølge. Da alle vores autosæder pt. ligger i en container på vej over Atlanten, og bilkøbet gerne skulle være afsluttet inden containerens ankomst, hører jeg meget gerne fra nogen der har erfaring med at have tre autosæder på bagsædet. Vi har tre Britax stole: et babysæde med fast base til bilen, en autostol der rækker fra 9-28 kg og et boostersæde med fast ryglæn. De fylder alle tre en hel del, så jeg er faktisk i tvivl om, det overhovedet kan lade sig gøre at have dem alle tre på samme bagsæde (uden at skulle op i den store MPV klasse), men håber at nogen af jer har erfaringer med ovenstående. På forhånd tak for hjælpen. mvh Kasper

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

04-02-2008 kl. 19:30

Hej Kasper,

Jeg er ikke helt sikker på om der kan være 3 stole af den type du nævner, jeg ved de kan være i en C5. men hvis du er i nærheden af Randers er du velkommen til at komme ind til HK Automobiler a/s og prøve. velkommen hjem.

Mvh. Flemming

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

04-02-2008 kl. 20:32

Jeg har en Xsara stationcar, som jeg for så vidt er glad for. Men stod jeg og skulle skifte ud, ville jeg snarere satse på en ikke fransk bil. Den kører godt, men der er og har været meget bøvl med den.
Jeg ville gå efter en Nissan Primera stationcar. Den er kvalitetsmæssigt bedre end Mondeo og noget bedre end Passat - nok på linie med Mazda og Toyota, men til en lavere pris.
Den er bredere end xsara, men jeg må indrømme, jeg ikke har vurderet bagsædet i forhold til tre barnesæder. Udstyrsniveauet er højt, kvaliteten i top - og den har ingen tandrem, hvilket gavner på driftsomkostningerne.
Undervognsbeskyttelse er et must - men det er det jo med alle biler...

Hvis dine stole er usædvanligt store, var det måske en overvejelse værd at udskifte dem med smallere modeller - hvis det kan gøre noget for dit valg af bil?

MVH Ulrik

Profil slettet

Profil slettet

04-02-2008 kl. 22:18

Hej Kasper.
Køb du bare en Picasso, jeg har selv en diesel og der er plads til 3 autostole. De står tæt, men de kan være der. Bagagerummet sluger uden problemer en barnevogn plus det løse. Masser af aflæggeplads i kabinen er der også. Den er overraskende rummelig bilens størrelse taget i betragtning.
Jeg har stort set ikke ofret andet end alm service på den jeg har nu og den jeg havde før (90 hk benzin). Du finder nemt en Picasso inden for budgettet. Jeg kan dog ikke selv anbefale den 90 hk benziner, synes den var for svag. Især fuld lastet taber den pusten meget nemt. Det er bare min mening. Jeg ville nok ofre lidt ekstra på en benzin med 110 hk, hvis ikke det skal være diesel? Men så har de kørt en del kilometer.
Du kan sagtens finde en med aircondition og teknikken er gennemprøvet, så der er ikke de store problemer.

mvh

Ole

jesper fabrin

jesper fabrin
bruger siden
06-01-2004

06-02-2008 kl. 17:18

Hej Kasper - vi har også kørt Picasso VTR med 110 hk... den er super, udvalget stort - gå efter så meget udstyr som muligt, prisforskellen er til at overse. Kan varmt anbefales. Vi solgte kun vores som følge af jobskifte og måtte gå til diesel - nu kører vi Matrix diesel, her er også stort udvalg til gode priser, de kører også fejlfrit. God jagt.

Profil slettet

Profil slettet

10-02-2008 kl. 23:12

hej kasper! har selv en c5, der er fint plas til 3 barnestole, har selv 3 unger i stole,den er iøvrit til salg? mvh Jan