Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Citroen Grand C4 Picasso EAT6, kilometer vs pris

Daniel Andersen

Daniel Andersen
bruger siden
24-10-2020

06-11-2020 kl. 16:13

Efter familieforøgelse har jeg set mig varm på sådan en rigtig familie container som det må siges en Grand C4 Picasso er. Da jeg har langt på arbejde skal det desuden helst være Diesel og automatgear.
Jeg håber på at kunne holde mig på de 150.000 kr på bilen, men for at den kommer derned har de typisk kørt oppe omkring 170.000 km. Mens hvis jeg øger budgettet til fx. 180.000 kan man få nogen med under 100.000 kørte kilometer. Dette virker umiddelbart som et godt kompromis, men inden jeg lagde mig fast på C4 så havde jeg egentligt planlagt et budget på 130.000 kr og så er der jo lige pludselig 50.000 kr mere end først planlagt, som må siges at være en del.
Mit spørgsmål går på, hvor stort et problem det er med de ekstra km. når det er en bil der skal bruges til at pendle i? Vi snakker nok en 30.000 km om året.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

06-11-2020 kl. 16:21

70.000km er jo en sjat - og det kan bringe bilen tættere på dyre reparationer/udskiftninger, da alting jo slides for hver km.

Daniel Andersen

Daniel Andersen
bruger siden
24-10-2020

06-11-2020 kl. 16:26

Ja, det er lige præcis der dilemmaet ligger :)

Henrik P

Henrik P
bruger siden
06-01-2004

06-11-2020 kl. 16:29

Jeg forstår godt du opererer med et budget, men som jeg ser det, så kan du få en ny til 299.990,- det er værd at overveje. Du skal tænke på at med 30.000km årligt, så kommer din brugte slider allerede om 4 år op på 300.000 km, det kan være dyrt i løbende omkostninger.

En ny bil bør nemt kunne holde 5 år mere end den brugte, og så er regnestykket måske ikke så tosset endda.
Skal du financere bilen, kan du jo også vælge en 5 år længere løbetid, uden at være ringere stillet når bilen er betalt færdig.

http://brochurer.citroen.dk/prislister/gc4pprisliste/?page=2

Dette indlæg blev 06-11-2020 16:29 redigeret af dets forfatter.

Daniel Andersen

Daniel Andersen
bruger siden
24-10-2020

06-11-2020 kl. 16:33

Tak for indsparket Henrik. Jeg skulle nok også have nævnt at 150.000 kr er hvad jeg har mulighed for at strække mig til uden at skulle bruge finansiering, og det var derfor jeg tænkte en mere brugt udgave til den pris kunne være en mulighed, da finansiering oveni jo vil lægge en del til prisen, udover prisen på selve bilen.

Jan Gregersen

Jan Gregersen
bruger siden
01-04-2005

06-11-2020 kl. 18:08

30.000 km/år er hvad jeg kører. Og jeg bedst lide benzin.

Jeg er meget enig med Henrik, hvad med en ny?

Næste spørgsmål. Skal det være en MPV?

Eller kan I nøjes med en Station Car med 2 ISO fix?

Kan i nøjes med en Station Car med 2 ISO fix, og vil du give 12.680 kr. + 96 X 2 øre., hvis du tager lånet over 8 år, og hvis der er flere, de kan være udsolgt.
Så kan du få en spritny Corolla Station car (TS) med H3 udstyr, for 279.000 kr.
Det er automat gear, du får Apple Carplay og Android Auto.
Kampagnen udløber på søndag (sidste dag). der kan være udsolgt.

I skal afdrage under 2.500,- pr. månede i 8 år.
I skal lægge under 56.000,- i udbetalingen.
Du kan sælge bilen og komme ud af lånet. Det koster lidt at stoppe i utide, dog ikke urimeligt.
Tager du det over betalings service, er der ingen betalings gebyr :)
Jeg gjorde det selv for et år siden.

https://www.toyota.dk/promotions/toyota-markedsdage.json

https://modelinformation.toyota.dk/Toyota/specs/Prislister/PersonbilerPrisliste/?gotofirstsearchresult=Corolla%20touring%20sports&page=7

Daniel Andersen

Daniel Andersen
bruger siden
24-10-2020

06-11-2020 kl. 18:29

Hej Jan,

Det skal hverken være en MPV eller diesel. Jeg havde blot tænkt diesel fordi jeg tænkte det var lidt billigere og MPV fordi den større højde ville være rar når der skal håndteres børnestole og sovende børn i bilen, men en fin stationcar kan selvfølgelig også klare jobbet. Jeg havde ærligt talt ikke skænket det en tanke at købe ny, da biler normalt falder meget i værdi de første år, men okay, beholder man bilen i mange år gør det selvfølgelig knap så meget, så det kan da godt være jeg skal tage et kig på det alligevel

Jan Gregersen

Jan Gregersen
bruger siden
01-04-2005

06-11-2020 kl. 18:35

Det er balance gang.

Fordele og ulemper.
Jeg har selv haft MPV, en Mazda 5 Benzin. Der var klart nogle plads og adgangs mæssige fordele.
Men nu har jeg en 1 år gammel bil, der er billigere at køre i.

Afhængi af din rute, kan diesel bære lidt billigere. For mig er benzin hybriden billigere.
Jeg kører pt. ikke motorvej.

Kik på det. Og vil I stadig helst ahve en C4 Pic. Så køb den.
Held og lykke md det, og god weekend.

FelipeNub FelipeNubYJ

FelipeNub FelipeNubYJ
bruger siden
02-11-2020

07-11-2020 kl. 01:31

Dette indlæg er slettet af en forummoderator.

Esben Tronstrøm

Esben Tronstrøm
bruger siden
15-02-2017

07-11-2020 kl. 08:13

jeg havde købt en ny og så tilkøbt udvidet garanti det tilbyder citroen nu
så slipper du også for at ligge penge fra til uforudsete reparationer

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

08-11-2020 kl. 08:45

Jan Gregersen

bruger siden
01-04-2005

skrev:
30.000 km/år er hvad jeg kører. Og jeg bedst lide benzin.

Jeg er meget enig med Henrik, hvad med en ny?

Næste spørgsmål. Skal det være en MPV?

Eller kan I nøjes med en Station Car med 2 ISO fix?

Kan i nøjes med en Station Car med 2 ISO fix, og vil du give 12.680 kr. + 96 X 2 øre., hvis du tager lånet over 8 år, og hvis der er flere, de kan være udsolgt.
Så kan du få en spritny Corolla Station car (TS) med H3 udstyr, for 279.000 kr.
Det er automat gear, du får Apple Carplay og Android Auto.
Kampagnen udløber på søndag (sidste dag). der kan være udsolgt.

I skal afdrage under 2.500,- pr. månede i 8 år.
I skal lægge under 56.000,- i udbetalingen.
Du kan sælge bilen og komme ud af lånet. Det koster lidt at stoppe i utide, dog ikke urimeligt.
Tager du det over betalings service, er der ingen betalings gebyr :)
Jeg gjorde det selv for et år siden.

https://www.toyota.dk/promotions/toyota-markedsdage.json

https://modelinformation.toyota.dk/Toyota/specs/Prislister/PersonbilerPrisliste/?gotofirstsearchresult=Corolla%20touring%20sports&page=7

Uanset spørgsmålet, er svaret åbenbart altid en Toyota Corolla (til nød Yaris) Hybrid - uanset, om den passer til formålet.

En MPV er betydeligt mere praktisk og langt nemmere (og sundere for ryggen) at spænde børn fast i. Biltypen er desværre blevet overhalet af SUV, der giver mindre plads, hvorfor de fleste fabrikker har droppet MPV - til trods for, at SUV - og især st.car - byder på mindre plads og fleksibilitet.

Skulle det være en Toyota, der størrelsesmæssigt og funktionsmæssigt nærmede sig en Grand Picasson, skulle det derfor være en RAV4 - og så er prisen en ganske anden.

Palle Stig Nenser

Palle Stig Nenser
bruger siden
22-05-2019

08-11-2020 kl. 10:09

Esben Tronstrøm

bruger siden
15-02-2017

skrev:
jeg havde købt en ny og så tilkøbt udvidet garanti det tilbyder citroen nu
så slipper du også for at ligge penge fra til uforudsete reparationer

Absolut en god ide med udvidet garanti på en fransk bil, især når det hurtigt bliver surt med citronen

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

08-11-2020 kl. 13:54

Palle Stig Nenser

bruger siden
22-05-2019

skrev:
Absolut en god ide med udvidet garanti på en fransk bil, især når det hurtigt bliver surt med citronen

Med dumhed kæmper selv guderne forgæves.

Nej - det hverken en bedre eller dårligere idé blot fordi hovedsædet tilfældigvis ligger i Frankrig. En Citroén er hverken værre eller bedre end gennemsnittet.

nedaDrore nedaDroreIQ

nedaDrore nedaDroreIQ
bruger siden
01-11-2020

08-11-2020 kl. 19:01

K S

K S
bruger siden
08-11-2020

08-11-2020 kl. 19:04

KS !

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Uanset spørgsmålet, er svaret åbenbart altid en Toyota Corolla (til nød Yaris) Hybrid - uanset, om den passer til formålet.

Eller en Renault Grand Scenic ifølge en vis ultra aktiv bruger her på siden.

Moral er godt dobbeltmoral er noget skidt.

K S

K S
bruger siden
08-11-2020

08-11-2020 kl. 19:05

KS !

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Med dumhed kæmper selv guderne forgæves.

Nej - det hverken en bedre eller dårligere idé blot fordi hovedsædet tilfældigvis ligger i Frankrig. En Citroén er hverken værre eller bedre end gennemsnittet.

At kvalitets- og tilfredshedsundersøgelser i ud- og indland viser noget helt andet er naturligvis fuldstændig irrelevant. Hvem skal man tro på FDM/ADAC eller en forvirret gammel selvfed landsbytosse?

ramboMab ramboMabFP

ramboMab ramboMabFP
bruger siden
30-10-2020

09-11-2020 kl. 04:40

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

09-11-2020 kl. 10:12

K S

bruger siden
08-11-2020

skrev:
Eller en Renault Grand Scenic ifølge en vis ultra aktiv bruger her på siden.

Moral er godt dobbeltmoral er noget skidt.

Dagens joke: En troll, der prøver at skrive om "moral" ....

Jeg ser faktisk kun Grand Scenic anbefalet, hvor det giver ikke mening - ikke hvor der spørges til 4WD, sportsvogne eller alt muligt andet. Faktisk bliver den sjældent anbefalet mere fordi modellen er udgået af det danske program - ligesom mange andre MPV, men det kræver jo, at man følger med istedet for bare at bruge sine dage på at oprette nye brugerprofiler for at trolle - hver dag, uge efter uge, år efter år.