Bilbasen Forum
Brugt 508 eller Insignia
Profil slettet
04-07-2013 kl. 06:57
Profil slettet
08-07-2013 kl. 21:38
Profil slettet
08-07-2013 kl. 22:27
Insginia ruster og har mange mekaniske problemer - alene derfor ville jeg gå langt udenom den. Og så føles den præcis lige så billig som den Chevrolet den deler så mange interiørdele med.
Så hellere den nye Cruze st. car.
T i
bruger siden
17-06-2006
09-07-2013 kl. 08:58
Hvis valget kun står mellem de to modeller ville jeg vælge 508 og du lyder jo som om du godt kan lide Peu 508, så den ville jeg da kigge nærmere på den.
Hvis jeg ville have meget plads ville jeg også kigge på Mondeo, Superb etc.
Profil slettet
09-07-2013 kl. 15:09
Har prøvet Focus, Octavia ( nye model), Mazda 6 og Mondeo. Fandt Mondeo for kedelig (kører allerede Ford Focus, så næste bil må godt være lidt mere lækker.)
Det bliver nok en 508 da den har større bagagerum
T i
bruger siden
17-06-2006
09-07-2013 kl. 17:11
T L
bruger siden
17-01-2008
skrev:
Tak for input, men som Peter antyder ville det måske være mere givende om man forholdt sig til emnet, istedet for at komme med,i mine øjne, vanvittige forslag som Cruze og Laguana! Kunne aldrig finde på at købe nogen af dem. De er jo umulige at sælge igen og ligner også noget der er løgn....
Har prøvet Focus, Octavia ( nye model), Mazda 6 og Mondeo. Fandt Mondeo for kedelig (kører allerede Ford Focus, så næste bil må godt være lidt mere lækker.)
Ok, så Peter er den dygtige dreng i klassen, trods at han er den eneste deltager i tråden, som ikke har leveret noget som helst relevant!
Dernæst så synes jeg måske en anelse mere ydmyghed var på sin plads. Folk bruger sådan set deres tid på at forsøge at give dig et godt råd (sikkert også ud fra personlig smag etc.), som du så kan vælge at følge eller ignorere. At rådene så afviger en smule fra dine tanker sker der næppe den store skade ved
Hvis du udelukkende vil høre om de modeller du selv nævner, kan du jo skrive det. Under alle omstændigheder kan du bare høfligt ignorere/afvise i stedet for at svine andres "vanvittige forslag til"
Profil slettet
09-07-2013 kl. 19:47
T L
bruger siden
17-01-2008
skrev:
Tak for input, men som Peter antyder ville det måske være mere givende om man forholdt sig til emnet, istedet for at komme med,i mine øjne, vanvittige forslag som Cruze og Laguana! Kunne aldrig finde på at købe nogen af dem. De er jo umulige at sælge igen og ligner også noget der er løgn....
Hvad vanvittigt er der ved at foreslå Laguna og Cruze? Du har selv kigget på en Insignia, og interiøret minder MEGET om det i Cruze, og flere ting er hentet direkte over! Selv kvaliteten er lige god, hvor der dog ikke er nogle problemer med Cruze, kontra Insignia. Jovist deler de ikke platform, men GM anvender de samme dele på tværs af platforme.
Og Laguna - den er lige så fransk som 508 - på godt og ondt....
At du så åbenbart er så forfærdelig mærkesnobbet at du ikke lader folks bud trænge igennem får mig til at stille et spørgsmål: Hvorfor fanden spørger du så, når du egentlig har bestemt dig?
Profil slettet
09-07-2013 kl. 23:10
T L
bruger siden
17-01-2008
skrev:
Hej
Vi skal have ny (brugt) familiecontainer, dvs. st. car. Kører 25-30.000 pr år. Budget max 250.000.
Efter at have prøvet lidt forskelige bller, står valget nu mellem 508 og Insignia, fx
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/peugeot/508/16-hdi-112-active-sw/1679744/
eller
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/opel/insignia/20-cdti-130-edition-st-eco/1748048
508 vinder på lækkerhed i kabinen, udstyr og en stille motor. Desværrre har den kun 5 .gear (konen kører motorvej hver dag).
Insiginia vinder på design og køreegenskaber.
Er der nogle der har erfaringer og gode råd i forbindelse med disse biler?
Pft.
Hej T L
har haft en Opel Insignia 2,0 cdti cosmo, kan varmt anbefale dig sådan en, kørte 60000 km uden problemer.
Profil slettet
09-07-2013 kl. 23:20
Rune L
bruger siden
14-02-2010
skrev:
Og hvad så om den kun har 5 gear? Ofte er gearingen mellem 5 og 6 ens, så det kan du ikke bruge som et argument.
Insginia ruster og har mange mekaniske problemer - alene derfor ville jeg gå langt udenom den. Og så føles den præcis lige så billig som den Chevrolet den deler så mange interiørdele med.
Så hellere den nye Cruze st. car.
Hej Rune
Hvor får du dog din bil tekniske viden fra?
man kan da aldrig sammenligne en Insginia og en Cruze!
hvilken mekaniske og rust problemer kender du til?
Thomas Riishøj
bruger siden
19-04-2006
09-07-2013 kl. 23:21
Ville bare lige sige, at jeg har en Laguna. Jeg har selv haft 3 stk. Peugeot. Laguna er en klasse eller to over Peugeot i forhold til kvalitetsoplevelse. Har nu kørt over 80.000 uden et eneste problem med den.
Jeg gider ellers ikke dette mudderkastning, men jeg er træt af folk skal svine de forskellige mærker til uden at have noget viden om det.
Profil slettet
09-07-2013 kl. 23:24
Thomas Riishøj
bruger siden
19-04-2006
skrev:
Smag er heldigvis noget vi selv bestemmer.
Ville bare lige sige, at jeg har en Laguna. Jeg har selv haft 3 stk. Peugeot. Laguna er en klasse eller to over Peugeot i forhold til kvalitetsoplevelse. Har nu kørt over 80.000 uden et eneste problem med den.
Jeg gider ellers ikke dette mudderkastning, men jeg er træt af folk skal svine de forskellige mærker til uden at have noget viden om det.
Godt skrevet.
Profil slettet
09-07-2013 kl. 23:25
K B
bruger siden
11-09-2012
skrev:
Hej Rune
Sine klassekammerater og firmaet vil jeg tro.
Han ku godt lyde som en ung mekaniker lærling..
Profil slettet
10-07-2013 kl. 01:07
K B
bruger siden
11-09-2012
skrev:
Hej Rune
Selvfølgelig kan man sammenligne en Cruze og Insignia langt hen ad vejen - flere komponenter i både interiør og visse mekaniske elementer bliver delt mellem Insignia og Astra/Cruze. Fx viskerarme, basisradioen i Insignia, kørecomputer, rat og en masse andre småting. Fx døjer de med slanger til sprinklersystemet der er for spinkle, og går til - kendt fejl på Insignia, Cruze og Astra.
Ellers er det samme type plast i kabinen/stof på sæderne der er anvendt, som bliver hurtigt nusset og plastik skaller af. Og en Insignia føles slet ikke mere eksklusiv end en Cruze - basalt set føles de ens at sidde i!
Teknisk døjer Insignia med bremser og rust - sidstnævnte gør Cruze også. Dieselmotoren er ukultiveret og skrøbelig ift konkurrenterne. Elektronikken har hos flere også drillet - vinduer der ruller ned, defekt xenon, træls centrallås, dårligt klimaanlæg og andet.
Så jo, selvom de ikke deler platform, så deler de mange essentielle dele, som GM har genanvendt på tværs af mærker/modeller. Og derfor vil jeg mene de til en vis grad er sammenlignelig.
Profil slettet
10-07-2013 kl. 17:49
Poul Kudsk
bruger siden
15-06-2003
skrev:
Om du ser på Peugeot i forhold til Opel, så er derr ikke tvivl i mit sind.
Med alle de tidligre dårlidomme om Opel så nej tak herfra.
Vælg isteder en Peugeot 508 med EGS- gar så har du seks gear, og den finder slv den rette gear, så slipper du att lære hustruen at køre i ret gear
Hilsen og god vind
Poul Kudsk
Dårligdomme om Opel? Har du levet under en sten hele dit liv, siden du ikke har hørt om hvor dårligt et ry PUG har haft?
Din forestilling bygger på noget du engang har hørt af en nabos kollega - så derfor kan dit indlæg ikke rigtig bruges til noget.......
Du kan finde noget dårligt om alle biler, så længe du leder de rigtige steder....