Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Berlingo eller Honda Frv??

Thomas Andersen

Thomas Andersen
bruger siden
19-10-2005

26-05-2009 kl. 13:19

Hej. Vi har den nye berlingo Hdi..dejlig bil med masser af plads. Jeg er brændt varm på frv modellen, vil også rigtig gerne have automatgear. Vi har 3 unger. Hvad er jeres mening om at stoppe 3 unger i en frv kontra en berlingo. Jeg tror personligt Hondaen vil give mere køreglæde, berlingoen er måske mere praktisk så længe der er barnevogn. Men jeg er klar på en 1,8 executive med automatgear! hvad siger i?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

26-05-2009 kl. 13:32

Jeg kunne ikke være mere enig i dine betragtninger.
Honda'en vil give mest køreglæde, men Berlingo'en er mest praktisk.
Far vil helst køre i Honda'en, men ungerne vil helst køre Berlingo.
Beslutningen kan I kun selv træffe.

Thomas Andersen

Thomas Andersen
bruger siden
19-10-2005

26-05-2009 kl. 15:19

Hvis der er flyborde tror jeg såmænd ungerne er ligeglade, men ved ikke om der er i en frv..om ikke andet kan de begge 2 sidde foran med mig:-) og mutter omme bagi med den bette:-)

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

26-05-2009 kl. 15:39

Hej Thomas.

Når du nu godt kan lidt Citroen, hvad med så at springe om bord i en C4 Picasso eller Grand Picasso med E6G ??

Profil slettet

Profil slettet

26-05-2009 kl. 15:47

Hej,

Hvis du alligevel ikke har brug for pladsen i bagagerummet og omkring ungerne samt alle aflægningsstederne etc. og ikke skal bruge 6 pladser, men tilsyneladende kun 5, var det måske en idé at kigge på en stationcar i stedet for - eksempelvis en Accord stationcar eller lignende. FRV kører givetvis bedre end en Berlingo, men næppe så godt som en stationcar - og bagagerummet er større i stationcaren (med mindre man propper FRV'en op til loftet) - vil mene at FRV'en primært giver mening, hvis man vitterligt har brug for 6 siddepladser?

Mvh

En anden Berlingo-ejer

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

26-05-2009 kl. 19:17

Ifølge Honda’s egene brochure har Accord 406 liters bagaggerum, og 660 liter med sammenklappede bagsæder. FR-V har ifølge samme kilde 439 liter, og 1049 med sammenklappede bagsæder. Civic fås også nu med automatgear og har større bagagerum end både Accord og FR-V med 485 liter, og 1352 med bagsæderne nede.

Konebåden her på matriklen er en FR-V 1,8 Comfort med automatgear, som vi nu har kørt lidt mere end 4000 km i, og er i øvrigt helt tilfredse med den. Den er ganske behagelig, og mere underholdende at køre en man skulle tro typen taget i betragtning. Den brede sporvidde kompensere i nogen grad for den store højde, men den er ikke helt så frisk om hjørnerne som min egen Civic 1,8 Sport. Jeg har aldrig prøvet en Berlingo eller den nye Accord, så dem kan jeg ikke lige udtale mig om.

Jeg mener ikke der er flyborde i nogen FR-V, men det kan fås som ekstraudstyr til de to yderste pladser, noget du måske kan have held til at klemme ud af forhandleren. Ryglænet på det midterste forsæde kan lægges frem, så er der et godt armlæn til de to yderste pladser for, samt et bord og fire ekstra kopholdere.

Med venlig hilsen Kim

Profil slettet

Profil slettet

19-06-2009 kl. 08:36

Vi har fået et FR-V 1,8 comfort aut. på en leasing kontrakt til 2500/md m. 15000 km/år, og jeg har da aldrig været gladere for at køre i bil!!!! FR-V'en er en KANON bil med MASSER af plads! Ungerne ELSKER at sidde "oppe sammen med far". At der virkelig ER 6 pladser ser jeg bare som en mulighed som man NOGLE gange udnytter, men ALTID er glad for! Hvem har lyst til altid at sidde klemt inde i en bil? Hellere kunne veksle lidt mellem sæderne, og skiftes til at sidde bag i. Var i Norge lige efter vi have fået bilen hvor svigermor var med, og det var dejligt at der STADIG var masser af plads!
Konen var noget usikker på om hun kunne overskue bilen, da den jo er noget bredere end andre i klassen, men det har hurtigt vist sig at det ikke var noget problem (ingen ridser/buler endnu 7/9/13).
Skulle jeg sige noget som ikke er direkte positivt om vores HONDA FR-V skulle det da lige være at den er noget tørstig... Ikke over 10km/l i byen og ikke over 12 på landevej/motorvej...
Automatgearet er FANTASTISK! Kommer ALDRIG tilbage på manuel gear...

Go for the HONDA!!!! :o)

Peter Fischer

Peter Fischer
bruger siden
12-05-2009

29-06-2009 kl. 18:19

Hvor har du leaset den??? Mvh. Peter Fischer, tmp@fischer.as

Profil slettet

Profil slettet

03-07-2009 kl. 08:21