Bilbasen Forum
Barnevogn BMW 118
Profil slettet
07-03-2009 kl. 16:44
Profil slettet
07-03-2009 kl. 16:52
Jeg har ikke aktier i firmaet, men vil ikke undlade at gøre opmærksom på dette lækre stykke kvalitets-brugskunst.
Profil slettet
07-03-2009 kl. 19:58
Profil slettet
07-03-2009 kl. 22:52
Profil slettet
07-03-2009 kl. 23:35
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
18-03-2009 kl. 13:33
Jeg må ærligt tilstå at jeg ville sgu nødigt have en BMW 1-serie hvis jeg havde små børn, der kræver barnevogn og de 7 tons ekstraudstyr man har behov for, når man har børn.
Jeg synes en BMW 1 serie er en lækker bil, og jeg er ikke et sekund i tvivl om at køreglæden er stor. Men den passer bare ikke til ens behov når man har små børn.
I øvrigt behøves en børnecontainer ikke at være en eller anden grim bil.
Hvis man køber nogle af de rummelige st.car biler, går man heller ikke så meget på kompromis med udseendet på bilen og køreegenskaberne.
I dag er st.car bilerne de vigtigste for bilfabrikkerne, og er som regel et væsentligt bedre køb. Og i mine øjne er de ovenikøbet de pæneste versioner. Med få undtagelser.
Vi skiftede vores Carina E sedan(som er ekstemt rummelig) ud med en Mondeo st.car. Og det er altså bare 100 gange bedre. Man takker sig selv mange gange at man vælger den praktiske(Bedste) løsning. Især når man har børn.
Jeg kan dog godt forstå at der er nogle som ikke vil have Berlingo, Multipla og lign. Da de i mine øjne er lige kedelige nok. Men der er jo nogle der er ligeglade.
Men held og lykke med jagten på jeres nye bil...
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
18-03-2009 kl. 17:48
Og alternativet behøver jo ikke være en Berlingo.
Og argumentet med at det skal være en lille bybil, som er let at parkere, synes jeg ikke rigtigt holder.
Man kan jo f.eks. sammenligne med en Seat Altea. Det er en praktisk, rummelig og alligevel smart bil.
Og en Altea matcher indenfor 2-3 cm en 1-serie i såvel længde som bredde. Den lille størrelsesforskel tror jeg seriøst ikke, at man kan mærke, når man parkerer den.
Der findes da meget mere praktiske biler end en Altea, men en Altea tiltaler det praktiske i os, som ønsker en bil med plads til børnene, og det forfængelige i os, som ønsker en smart bil at blive set i inde i byen.
Og så er der jo lige prisen. Du kan få en 200 hk TSI Altea med DSG for samme pris som en BMW 118.
Så er den ikke alene mere praktisk, men også meget hurtigere og bedre udstyret.
Sidst rettet: 18/3-09
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
19-03-2009 kl. 10:05
Det jeg forsøgte at sige var egentlig kun, at man ikke nødvendigvis behøver vælge en Berlingo, hvis man føler, at BMW'en er for lille.
Der findes mange biler, som (ihvertfald i mine øjne) er lige så smarte som en 1-serie, men som er meget mere praktiske.
En anden muligehed kunne være en Honda Civic. Det er da en fin sportsbil, som stadig er ret rummelig og praktisk.
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
21-03-2009 kl. 13:22
Men nu blev vi jo så heller ikke placeret i pladskrævende barnestole med høj sikkerhed. Når jeg tænker over det, var der faktisk ikke engang sikkerhedsseler på bagsædet. Det er vel ikke en situation, som vi nødvendigvis behøver efterstræbe i dag, hvor mulighederne er bedre.