Bilbasen Forum
Audi A6, Audi A6 Allroad eller det helt 3.?
Profil slettet
03-09-2008 kl. 19:22
Profil slettet
03-09-2008 kl. 19:34
Et alternativ ville være en BMW 5 serie Touring eller Volvo XC70! Kig forbi Sand Jensen i Silkeborg. De plejer at have et godt udvalg, og fine km tal! Klart et besøg værd!
Profil slettet
03-09-2008 kl. 19:46
Jeg kan nu godt li' Volvo's 5 cylindret diesel.
Har du ellers hørt noget godt / dårligt om A6'eren?
- tak
Profil slettet
03-09-2008 kl. 21:16
- tak
Profil slettet
04-09-2008 kl. 06:26
Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006
04-09-2008 kl. 09:29
På den ene side skriver du at sliddele ikke er noget problem, på den anden side at bilen skal være billig i vedligeholdelse.
Faktum er at biler i den klasse ER dyrere i længden end de fleste andre biler. At spekulere i om en Subaru vil være nogle kroner billigere i længden end en Audi eller en BMW synes jeg personligt ikke giver nogen mening. Når du ønsker en bil som vil koste dig 7-10000 kr om måneden så skal man vælge den bil man elsker mest og ikke den bil som ifølge et reservedelsindeks fra en tysk undersøgelse i 2005 siger at bil X måske er 7,15% billigere i service.
Jeg har selv en Audi A6 og jeg vill personligt aldrig vælge en Subaru uanset hvad statistikken om luftundervogn, rust og defekte automatgear måtte sige.
Vælg ud fra hvor hurtigt dit hjerte slår når du kører en tur i dem...
Profil slettet
04-09-2008 kl. 19:40
Tror jeg har valgt..
Audi A6 Allroad.
- tak
Henrik Rathje
bruger siden
06-03-2004
06-09-2008 kl. 11:53
Små services 1-2.000 store 3-4.000.
Ingenting går i stykker de første mange år, så det behøver du ikke tænke på.
Rust..tjaa... for det første holder en Audi sig ikke rustfri.. jojo.. i forhold til mange andre er den godt beskyttet. Men rustfri er den ikke. Så er Volvo bedre.. efter min erfaring.
Kan ikke glemme min mors A4 der rustede lystigt i skærme og lak mm. efter 6-7 år.. og den er blevet passet GODT.. suk
En Subaru Forester er helt ok beskyttet.. kan godt bruge lidt ekstra undervognsbehandling i længden, men den er ikke skidt (det skal nævnes at Subarus modeller er meget forskellige i kvaliteten af beskyttelsen.. Forester og Outback/Legacy er bedst).
Selv om jeg selv kører Forester, så vil jeg medgive at designet af A6 er super flot.. der kan Forester ikke følge med..
Og kvalitets "fornemmelsen" er i top i Audi.. men den "faktiske" kvalitet er lidt bedre i Subaru. Igen bare min erfaring..
Jeg ville nok ha valgt en Subaru Outback 2.0 Diesel (og ventet til foråret hvor aut. gear versionen kommer). Den synes jeg er super flot i designet.. og den kører bedre end en A6, og er også billigere.. også i drift. Selvom det er i den prisklasse burde være en mindre faktor?
Men en A6 allroad er en fin bil.. den bliver du sikkert også glad for.
Profil slettet
13-09-2008 kl. 00:19
Fra denne hjemmeside.. http://www.autobild.dk/Default.aspx?ID=59&M=News&PID=310&NewsID=1593