Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Audi A4 2006 model 1,8 T eller 2,0 T

Steffen Grundahl

Steffen Grundahl
bruger siden
12-08-2004

07-05-2009 kl. 11:27

Hej alle. Jeg overvejer kraftigt en A4 fra 2005 el. 2006. Jeg har kig på både 1,8 T med 163 HK og 2,0 TFSI med 200 HK. Udover hestene, hvad er så forskellen på disse biler. Jeg tænker på service, olie, forbrug, slidtage på dele mv. Udanset om I har den ene eller den anden bil må I meget gerne kommentere....!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Christoffer Grønfeldt

Christoffer Grønfeldt
bruger siden
09-04-2005

10-05-2009 kl. 14:36

Hej Steffen

Jeg havde også selv de helt samme overvejelser og endte med at vælge 2,0 TFSI. De afgørende forskelle for mig var at 2,0 modellen har 6 gear mod 5 gear i 1,8'eren samt at trækket i 2,0 motoren er så markant større i alle gear. Især mellemaccelerationerne er imponerende. Derudover er 2,0 motoren helt ny udviklet (og har vundet flere priser for verdens bedste motor i 1,8 - 2,0 klassen), mens 1,8 / 163 er en mindre ændring af 1,8T 150 HK, som er mere end 10 år gammel. 2,0 motoren har faktisk også bedre benzinøkonomi og lavere grøn afgift. I følge FDM som jeg har adspurgt burde vedligeholdelsesudgifterne være de samme. Jeg kende dog også nogle som har 1,8 / 163 og som er meget glade for dem. Men jeg ville dog altid vælge 2,0 TFSI hvis valget var mit :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Marburger

Martin Marburger
bruger siden
13-07-2005

22-05-2009 kl. 12:41

Hej Steffen,

Jeg er ejer af en Audi 1,8t avant fra 05 med nu 66000km. på tælleren, som er blevet chippet til 193Hk/320nm. Jeg har aldrig prøvet 2,0t'eren og kan ikke sige noget om den. 1,8t'eren er bundsolid med mange års gennem prøvet teknik, hvor blokken bl.a. er blevet brugt af VW, Seat, Skoda i forskellige modeller.
Effekt mæssigt giver de std. 163Hk som den har rigeligt med overskud, dog er der lidt turbo tøven til omkring de 2300rpm hvor den træder til. Chipningen har forstærket denne "ketchupeffekt" så fodtøjet skal være i orden, og tungen skal holdes lige i munden når der gives gas. Jeg har ladet bilen servicere når den har bedt om det, og eneste mekaniske problem har været en defekt tændspole som blev udskiftet under garanti. Har aldrig skulle supplere med olie, og snit forbruget ligger pænt omkring 12km/l hvis der køres pænt.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

09-06-2009 kl. 14:47

Uden tvivl skal du gå efter 2,0 tfsi'eren. Du vil bliver træt af den anden.

Jeg har selv både en 2,0tfsi og en Rs4. Det jeg prøver, at fortælle dig er at du vender dig hurtigt til de heste og 163 hk er bare ikke nok i længden.

En lille Chip i 2,0 tfsi'eren og den køre som en drøm + plus den får bedre benzin øk.

Sidst rettet: 9/6-09 (af administrator)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg