Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

audi A3 sportback1,4 tfsi kontra 1,8 tfsi

anders lauridsen

anders lauridsen
bruger siden
06-01-2004

09-03-2008 kl. 23:46

Hej er lidt i tvivl om mit valg af motor i en a3 sportback. Jeg kan godt lide en bil der har lidt overskud og kan rykke lidt, er der nok i en 1,4 tfsi eller skal man opgradere til 1,8 tfsi??? Hvad tror i man bliver gladest for i længden?? p.t har audi jo kampagnepris på 1,4 tfsi til ca 300.000, men det vil sige, at på et tidspunkt vil der jo også være mange af dem til salg. Hvor 1,8 tfsi måske derfor vil holde prisen lidt bedre, men nyprisen er selvfølgelig også væsentlig højere nemlig 360000, men kan nok presses lidt. Men hvad ville i vælge er meget i tvivl.!!!, for 160 hk er sjovere end 125:-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

10-03-2008 kl. 08:08

Hej Anders

Ud at prøvekøre begge motorer.......
Har netop selv bestilt en Passat med 1,8TSI. Efter at have prøvekørt begge var jeg ikke et sekund i tvivl.
Godt nok er Passaten en tungere vogn end A3, og 1,4 motoren er blevet rost i Golf, men der er ikke andre muligheder end at prøvekøre begge grundigt.

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

10-03-2008 kl. 22:15

Begge motorer har fået enormt god kritik. Den lille burde være nok til de fleste. der burde være kræfter nok.

MEEEEEENNNN hvis du har pengene og villig til at acceptere lidt dårligere benzinøkonomi bør du tage 1,8 TFSI. Den motor er tilsyneladende helt fantastisk. Og har masser af overskud. De passer nok lige lidt bedre til sådan en A3.

160 hk vil uden tvivl give dig mere køreglæde. så det fornuft vs køreglæde.

anders lauridsen

anders lauridsen
bruger siden
06-01-2004

11-03-2008 kl. 16:57

vil det sige du så har en 1,4 tfsi nu, eller at du slet ikke valgte nogen af dem???