Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Audi 100 2,6 E fra 1994????

Kenn Danny Mouritzen

Kenn Danny Mouritzen
bruger siden
06-01-2004

05-10-2008 kl. 00:07

Hej Alle Hvis man nu står og har 50.000 kr. til en brugt bil. Vil det så være fuldstændig vanvittigt at købe en Audi 100 2,6 E fra 1994 med 198.000 km på tælleren hos privatperson. Den har overholdet alle service? Når jeg spørger er det jo fordi, jeg ikke rigtig kan blive klog på, hvor dyr den egentlig er at reparere og servicerer? Jeg ved godt, at den koster ca. 5000 kr. i vægtafgift. Men vil det være bedre med en Toyota eller Mazda eller noget i den stil?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

15-10-2008 kl. 00:19

Hej Kenn,

Har selv en 2,6E V6 Avant fra 1994, som jeg VARMT kan anbefale.
Hvis du vil have flyder og køre stil, så køb.
Du kan hive mange mange kilometer ud af sådan en vogn og prisen holder sig meget bedre end både Toyota og Mazda vil jeg mene.
Benzinøkonomien er dog ikke for økofreaks. (ca. 9 km/l)
Vh Kim

Christian Tvorup Træholt

Christian Tvorup Træholt
bruger siden
13-06-2003

16-10-2008 kl. 08:41

Kan varmt anbefale bilen. Min far hentede for år tilbage en i tyskland. Den havde på daværende tidspunkt kørt ca. 95.000 km. I dag har den kørt ca. 170.000 og han har kostet 2500 kr på den (ud over normal slidtage som bremser osv.) Den kører og kører og holder sig utrolig flot. Man får virkelig meget køreglæde og bil for pengene.

Profil slettet

Profil slettet

24-10-2008 kl. 08:49

Bilen vil du nok ikke kunne slide op. Motor og plads er jo fantastsik til den pris. Hvis du ikke kører til Audi og får den lavet, men istedet får den lavet hos en lokal mekaniker, så er det ikke dyrere end så mange andre biler. Men den går unden 10km pr/L benzin, så der er den dyr.

Profil slettet

Profil slettet

01-11-2008 kl. 11:23

Jeg ville mene at en Ford Mondeo st.car. fra 1999 til 50.000 kr vil have et langt bedre bud. Den er super behaglig og komforten er helt i top.

Jeg ville prøve dem begge ! Jeg synes bare at 50.000 kr for en snart 15 år gammel bil er ret dyrt. Tænk på sikkerheden som sikkert er langt dårligere end i en nyere bil.

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

21-11-2008 kl. 05:50

Hejsa.
Køb du trygt den Audi
Har selv haft en Aude 1oo 2.0 5 zyl fra 1988 i 8 år.
skiftede til en Toyota Picnic i 5 år, men kører nu i Audi 100 2,3 fra 1991.
Der er bedre komford i Audien end i en Touota fra 1999
Økonomien er ikke dårligere, og sikkerheden er i top på denne bil
Tænk på den har Proconten hvilket bevirker at rattet trækkes ind i instrumentbordet ved kollision, langt mere sikker end mange nyere biler.

Jonas Gynther Sørensen

Jonas Gynther Sørensen
bruger siden
11-02-2004

16-01-2009 kl. 09:29

Hej
Endnu en audiejer melder sig på banen. Jeg kører i en Audi 100 2,6E fra 1992. Denne motor kan have problemer med toppakninger, som jeg har fået skiftet for 11.000,- inkl. ny vandpumpe og tandrem. Har også fået skiftet bagbremser komplet for ca. 5.000,- men ellers kører den som en drøm, ligesom alle de andre skriver.
Det jeg er specielt glad for, er den gode plads. Der er virkelig god plads til 4 voksne og masser af bagage! Der kan ligge et par ski på 150 cm på diagonal i bagagerummet! Og så siger den ingenting. Kun lidt vindstøj, når man når motorvejshastigheder.
Nu er soltaget så bare stået af, det må jeg have fikset når det bliver varmerer i vejret.
Jeg har modellen uden klima. Og jeg vil ikke rose ventilationsanlægget. Der er 4 trin på blæserreguleringen og den kan have svært ved at give nok frisk luft om sommeren, når det bliver varmt. Så køb en model med klima.
Jeg har holdt regnskab med kilometerne gennem de 2,5 år jeg har haft bilen og den går 9,8 km/l i snit. Med en stor del bykørsel i københavnsområdet og ca. 1-2 månedlige ture til Jylland. (ca. 26.000 km årligt)
Pga. kørselsøkonomien må jeg indrømme at jeg tit kigger lidt efter en nyere dieselbil. For det koster meget benzin at holde sådan en flyder kørende! :-)
Venlig hilsen Jonas

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

26-02-2009 kl. 19:30

Man er nødt til at sammenligne med andre biler, for at se hvor god en AUDI i grunden er.
Der er jo kæmpe forskel på en sammenligning og en sidestilling.