Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Angående mondeo 2.0 tdci
Profil slettet
12-07-2008 kl. 11:26
Hej jeg overvejer at købe en mondeo 2.0 tdci stationcar fra 2004 til 160000 kr. den har kørt 190000km. Jeg vil gerne vide om der er noget man skal være særlig opmærksom på feks motor/sliddele/ andet? Er prisen for høj? Hvad med reservedele er de dyre til den? Hvor langt går den på literen by/landevej/motorvej? Hilsen Jørgen Nielsen
Sidst rettet: 12/7-08
Jens Krarup Stovgaard Martinussen
bruger siden
10-11-2006
17-07-2008 kl. 20:24
Ford og dieselmotor er i de senere år blevet en bedre kombination end i et historisk perspektiv. Tidligere var Ford kendt for at lave sløve, rygende og klaprende Dieselhakkere, men de nye leverer varen hvad angår dagligt brug og effekt. Hvorvidt de holder, det er jo mange km. er der ikke mange der kan udtale sig om endnu, men der er rapporteret en del brændte/smeltede turboladere, særligt ved kørsel med campingvogn, problemer med at leve op til røggastest, hvilket du kan iagttage i bybilledet, hvor de hører til de mest rygende af de nye commonraildieseler. Med en variant uden dieselpartikelfilter, bliver du allerede nu ikke lukket ind i flere tyske storbyer, og denne udvikling må vi nok regne med også kommer til DK og andre europæiske lande i de nærmeste år. Det er en dejlig rummelig og velkørende bil, men de mange km. bør foranledige dig til at få tjekket undervogn, bremser mv. for slid. Rust i døre og klapper har tidligere været et meget stort problem, og disse dele bør gennemgås minutiøst.
Jeg synes prisen er til den høje side, Nissan Primera, Pegueot 307 st.car el SW, Peugeot 407 SW, Skoda octavia, Citroen C5 kunne også være muligheder i dette segment
Jeg synes prisen er til den høje side, Nissan Primera, Pegueot 307 st.car el SW, Peugeot 407 SW, Skoda octavia, Citroen C5 kunne også være muligheder i dette segment
Sune Nabe Frederiksen
bruger siden
21-01-2006
17-07-2008 kl. 22:57
Jeg har indenfor det seneste år fulgt Mondeo 2,0 TDCI, da jeg var rimelig interesseret i bilen. Jeg synes nu egentlig prisen synes OK. Afhænger lidt af udstyrsniveauet. Mht. modellen skal du være opmærksom på, at der i 2005 kom en facelift, hvor også undervogn/rustbeskyttelse og samlekvalitet fik en overhalning. Jeg har snakket lidt med Karsten Meyland (deres brugtvognsekspert) fra FDM, og han anbefaler en 2005 model.