Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Alternativ til Lupo 3L /Audi A2

Søren Ozimek

Søren Ozimek
bruger siden
24-01-2006

30-01-2008 kl. 14:10

Hej forum, Er på jagt efter en lille sparegris, og Lupo 3L har fristet mig. Meen kunne godt tænke mig at høre om der kunne findes andre alternativer til denne. Skal kun transportere mig 5 dage om ugen, 100 km hver dag. Budgettet er ca. 100.000, men kan det gøres billigere er det fint. Har overvejet Smart, enten benzin eller diesel, men kan de holde??

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Nils Thomassen

Nils Thomassen
bruger siden
16-01-2008

30-01-2008 kl. 17:59

De tre små (Aygo/107/C1) er i hvert fald oplagte - men hvis du nu ville have bare en lille smule mere plads og bil der tillod lidt mere praktisk brug kan en ny C3 anskaffes til en ganske interessant pris. Det samme med den uddgående Clio model (New Basic) der kun koster en smule over de 100.000.

Du skal nok lige regne lidt på det med en Lupo (A2 er for dyr for det budget). Lupo'en er jo desværre ret kendt for de høje priser på dele til egentlige reperationer (sliddele er ok) og specielt er den specielle gearkasse et ømt og meget dyrt punkt. Dette skulle dog være løst i modeller fra 2002 og frem, men så er 3L udgaverne altså også ret pricy.

Mit råd: Hvis du KUN skal køre selv og ikke regner med at flytte hverken børn, hunde eller bemøbling så smut forbi en Aygo forhandler (de har 3års garanti, det mener jeg ikke der er på 107/C1). Men hvis du nu gerne ville køre lidt længere eller have muligheden for at transportere andet end ting der kan foldes sammen, så kig da lige forbi en Citroen forhandler og pres et godt tilbud sammen på en C3.

Profil slettet

Profil slettet

30-01-2008 kl. 20:24

Som alternativ til en Aygo, kan du vælge en Toyata Yaris Diesel, selvom du ikke kan få en helt ny:)

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

05-03-2008 kl. 15:01

Køb en lille, billig og ny bil, hvis du ikke kører mere end det gør det ingen forskel hvad du køber - medmindre selvfølgelig du har yderligere krav. Du vil ikke kunne kalde det et alternativ til AUDI A2 3L da den ikke er i samme priskategori - men lad nu det ligge.

Jeg har selv haft en Panda, og den er sgu lækker for den nette pris af 99900 + levering - køb den i hvid så er den også flot (min smag)

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

05-03-2008 kl. 22:53

Overvejer såden en som bil nr 2. Jeg mener, forskellen i indkøbspris udjævner det tredie garanti-år. Det er lige før, man kan købe (-eller måske forhandle sig frem til) en serviceordning i tre år, for det Aygo koster mere. Tror jeg.

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

06-03-2008 kl. 00:12

Som sagt - overvejelserne er der. At Toyotas brand er bedre, er uomtvisteligt. Men om det får gennemslag netop ved disse biler, er spændende.
Jeg tror også, man kan komme langt med at presse forhandlerne mod hinanden - og ved eventuel indbytningspris med en anden bil.
Jeg vil straks gå på FDM - tak for hintet.

Ulrik

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

06-03-2008 kl. 17:03

Har ledt længe på FDM.dk. Hvor finder du sammenligningsmuligheden mellem 107/C!/Aygo?