Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Alfa 166 RST 3,0 el. 3,2?
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
10-02-2008 kl. 21:07
Jeg overvejer at anskaffe mig en Alfa 166 RST, dels fordi det er en unik bil der ikke er mange der har, Alfa rettede med RST versionen op på køreegenskaberne, og den er til at få for penge selv med alt i udstyr.
Spørgsmålet er om det skal være 3,2 eller 3,0 motoren. Jeg mindes at have hørt, at 3,0 (og i øvrigt 2,5) er de "ægte" gode gamle alfa seksere og at 3,2 er en Holden import fra Australien. Jeg ved det er tilfældet med den de propper i 159´eren, men er det også tilfældet på ex. en 166 fra 2004/2005 ??
- jeg hører i øvrigt gerne bemærkninger fra erfaringer med 166 RST.
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
16-02-2008 kl. 16:21
Tak for indlæggene.
Jeg forleden på prøvetur i en 166 RST 3,2. Den bil består efter min opfattelse af design, motor, undervogn og lædersæder.
Flot bil, gode sæder, sublim motor med en lyd der får det store smil frem. Den trækker som en gal okse og suger sig rundt i svingene.
Resten er lige til ophuggeren! Radio, klima og infoskærm duede ikke. El spejlet i venstre side duede lidt en gang i mellm. Diverse knapper i kabinen var ud over et ekstremt billigt indtryk delvist ude af drift. El-ruder er uden automatik. Lys under solskærme skal tændes mauelt og knappen ligner noget fra en Fiat Uno årg. 1989.
- og det er en bil der er 3½ år gammel.
Beklager Alfa, men når det sjove er overstået skal jeg stadig have en bil til hverdagen, og selvom den er billigere end tilsvarende audi eller bmw, så er +400.000 stadig for meget for en bil der i princippet er fra start 90´erne.
Jeg forleden på prøvetur i en 166 RST 3,2. Den bil består efter min opfattelse af design, motor, undervogn og lædersæder.
Flot bil, gode sæder, sublim motor med en lyd der får det store smil frem. Den trækker som en gal okse og suger sig rundt i svingene.
Resten er lige til ophuggeren! Radio, klima og infoskærm duede ikke. El spejlet i venstre side duede lidt en gang i mellm. Diverse knapper i kabinen var ud over et ekstremt billigt indtryk delvist ude af drift. El-ruder er uden automatik. Lys under solskærme skal tændes mauelt og knappen ligner noget fra en Fiat Uno årg. 1989.
- og det er en bil der er 3½ år gammel.
Beklager Alfa, men når det sjove er overstået skal jeg stadig have en bil til hverdagen, og selvom den er billigere end tilsvarende audi eller bmw, så er +400.000 stadig for meget for en bil der i princippet er fra start 90´erne.
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
16-02-2008 kl. 20:23
188 hk er ikke nok. Læs i øvrigt mit indlæg fra tidligere i dag. 166 er rigtig fed. Jeg bare nødig eje en.
Profil slettet
13-03-2008 kl. 13:44
Så køb dog en Audi eller en Bmw som alle de andre får. Der er da tydeligvis tale om en dårlig vedligeholdt bil eller en fejl i noget el. Har selv en 166 med 150000 km på bagen. Den har aldrig fejlet noget, alt virker og JO, DER ER AUTOMATIK PÅ ELRUDERNE, ENDDA I BEGGE SIDER !!! Til gengæld har du ret i din betragtning vedr. lys i solskærm, men hvis alt var perfekt var det jo ikke en Alfa.