Bilbasen Forum

Anders Albrechtsen

Anders Albrechtsen
bruger siden
27-02-2004

24-09-2009 kl. 14:18

Hej Vi er en lille familie på 4 der snart bliver 5. Vores børn vil så være 4,2 og 0 år gamle. Nogen der ved hvilke biler der har plads til 3 autostole bagi...hvis man ser bort fra MPV´ere... Vh Anders

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

24-09-2009 kl. 14:32

Der er flere af de bredeste st.cars, som godt kan have tre autostole på bagsædet - f.eks. Mondeo, Passat etc.
Men jeg synes nu ikke, at I skal se bort fra MPV'erne, for det er altså meget lettere at montere de tre autostole, hvis du har tre individuelle bagsæder. Desuden kan du vælge at forskuppe midterste sæde en smule, hvilket gør adgangen til selespændet meget lettere.

Anders Albrechtsen

Anders Albrechtsen
bruger siden
27-02-2004

25-09-2009 kl. 07:49

Hej S.H
Tak for dit svar :-)
Vi har en MPV nu og er bekendt med bekvemmeligheden i at den er yderst flexsibel.
Vi føler dog også at den er meget ustabil grundet dens højde og har derfor overvejet at gå i en st. car.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

25-09-2009 kl. 11:02

Hej Anders.

Må man spørge, hvilken MPV I har i dag?
Nogle er ganske rigtigt meget ustabile / sidevindsfølsomme, men det er nu ikke alle.
Jeg kører selv i en Mazda 5 (som dog absolut ikke kan anbefales til tre børn), og den er ikke meget mere ustabil end en normal st.car.
Jeg vil også mene, at f.eks. Touran ligger ret godt på vejen.

Bedste køreegenskaber finder du dog efter min mening i Ford S-Max.
Den kører bare fantastisk, og så er indretning og plads vel noget nær optimalt til tre børn.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

25-09-2009 kl. 11:03

Hvordan i alverden vil du få tre autostole ind i en Yaris? Så skal de da stables oven på hinanden.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

25-09-2009 kl. 14:18

Godt nok er en Yaris Verso lidt bredere end en normal Yaris, men den er altså stadig kun 168 cm bred.
Det er mere end 20 cm mindre end f.eks. en Mondeo st.car (189 cm), hvor det er svært at få plads til tre autostole.
Så jeg kan simpelthen ikke tro, at der kan være tre autostole i en Yaris Verso - så skal det ihvertfald være ualmindeligt smalle stole.

Anders Albrechtsen

Anders Albrechtsen
bruger siden
27-02-2004

25-09-2009 kl. 14:39

Tak for alle svarene...de giver stof til eftertanke :-)

@S.H

vi har en Renault Senic Megane 1,6 med 8 V så ud over den er rimelig ustabil(føler vi) er den også MEGET langsom i optrækket og Da vi var i Italien i sommers blev vi nærmest overhalet af lastbilerne op ad Brenner passet....
Men det med HK er nu ikke afgørende...
Jeg skal være ærlig og sige at vores økonomi pt. ikke er til en af dem du nævner ..desværre....(max omkring de 80-90) derfor vi ville forhøre os om en st.car da vi håbede at få lidt mere at vælge imellem...

Mikael Christensen

Mikael Christensen
bruger siden
02-02-2006

25-09-2009 kl. 16:56

Hej Anders

Vi er i samme situation som jer, dog er vores 2 store børn et par år ældre.

Vi har også været ude og kigge på diverse biler og kunne konstatere at på grund af udformningen af bagsædet er der ikke mange stationcars der kan tage 3 sæder. Det er ikke selve bredden af bilen der afgørende. Den største bil vi er faldet over er den netop udgåede Opel Vectra. Den er utvivlsomt den bedste bil på bagsædet vi har fundet og bredere end mange MPV'ere også.

Køreegenskaberne er for en entusiast som undertegnede lidt underlige, men for almindelige personer mener jeg ikke der er noget problem.

Det er jo efterhånden en ældre model (kom i 2002 mener jeg) og jeg tror godt at den kan fås med den mindre motorer til omkring 100.000 kr.

Henrik V.

Henrik V.
bruger siden
14-04-2005

25-09-2009 kl. 17:40

Toyota Corolla Verso. Formentlig også den nye Verso. Skulle kunne gøre det - også uden at tage ekstra bagsæder i brug.

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

25-09-2009 kl. 22:33

Har en alm. 308 5 dørs. Og der kan ikke være 3 autostole bagi.