Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

19-12-2011 kl. 16:12

Enig! Det kunne være fantastisk med et "point-system" lidt alla det på Facebook og kommentarfeltet på EB.dk, hvor det er muligt at syntes godt om/ikke syntes godt om indlæg, og kommer der tilstrækkelig med mange thumbs down, vil det fx første gang føre til 3 timers udelukning, næste gang 10 timer, et døgn osv.

Glædelig jul og et godt nytår til jer alle!

CS

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

19-12-2011 kl. 16:14

Giver Jess og Mr. Counterstrike ret, der er et par værre flaphatte her på forummet.

Profil slettet

Profil slettet

19-12-2011 kl. 16:39

+1

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

19-12-2011 kl. 16:50

Thumbs up !!

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

19-12-2011 kl. 18:05

Fuldstændig enig!

Farvel til Martina mfl......

Profil slettet

Profil slettet

19-12-2011 kl. 21:03

J L skrev:
Fantastisk med nogle nye initativer.
Især det her:

50 unikke brugere, så deles der karantæne ud i xx dage til indlægs skribenten!!!!

Det er jo dejligt med lidt selv forherligelse.
Og hvad med dig Jess? Skal du så være lederen?
Hvad med om alle vore "andres" indlæg først blev godkendt og korrigeret af dig?

I syv ville være røv gode til at overtage Nordkorea.
Måske med A V som politimester?
Han/hun er en formidabel snushane, som snusedesig frem til at mine initialer rent faktisk stemte overens med navnet på den stakkels mand som tilfældigvis solgte en bil, som jeg linkede til. Se det er politiarbejde.

Jeg vil dog give jer ret i, at spam er noget lort, men man kan jo anmelde et indlæg, hvilket jeg iøvrigt har gjort ifbm den lettere ophedede diskussion omkring HDI motorer.

Men at udelukke folk pga at de reagerer fordi i måske altid skriver det samme bulshit det er lige i overkanten.

At den sag stadig går dig på finder jeg morsomt ud over alle grænser; tænk at du orker at gå og være bitter over noget en tilfældig anonym internetbruger antydede om din egen anonyme internetprofil...

I forhold til at du anklager andre for at ville lege politi, så har du selv overraskende travlt med at fortælle folk hvordan de skal opføre sig.. Tør nu øjnene og kom videre ;-) (Du får lige en smiley med på vejen, jeg ved du elsker dem...)

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

19-12-2011 kl. 21:23

Hej med jer

Vil medgive jess at hvis det er åbenlyst dril/pjat eller chikane, skal man kunne vifte folk af. men gi dem nu lige en chance.....For hvornår er hvad hvad???? det er ikke sikkert det er nemt at svare på....

jeg ser mange forskellige ting og sager herinde, men jeg har også set person hetz..

omkring Martina....har jeg ikke fulgt meget med, men så et indlæg omkring fejl på Renault..Damen har jo lov at oprette indlæg, og som jeg ser det underbyggede hun det da også. indrømmer gerne at det vist er det eneste indlæg jeg husker med hende. Men nu kommer det....hendes sprog var vist ok, men en kalder hende debil, sjovt nok selv samme mand som gerne vil være tilsyneladende ind her i forum. selv samme person påstulere at bmw biler også bruger franske motorere i bmw. Hmm kun i mini som er bezin og 4cyl. Skal jeg så ta det som debilt, for må han jo være. Linker til noget som måske kommer engang i fremtiden og påstår at det er nu....Jesus siger jeg bare....Vi kan da alle ha forskellige indfaldsvinkler til at debatere, men vi skal huske at kigge indad også og indrømme hvis vi tar fejl. Det er der rigtigt mange der ikke gør og husker...Nu står der godt nok under info at man skal underbygge med fakta. Hmm ikke alle men nogle artikler er ikke saglige og er betalt om i vil at et bilmærke eller nogen i link til mærket...

jeg kan godt li at køre i franske biler selvom jeg aldrig har ejet en, de køre da dejligt mange af dem, men fuck hvis man er uheldig, så koster det. Det kan man skisme da ikke lyve sig fra, det er alm viden og ikke ligegyldigt vide, ja det lyder squ snart som en natholds historie (griner). Fransk er noget lort, men franske kvinder er velkomne *b*

er vel en generel talemåde omkring disse biler, men vælger man fransk, ja så er det jo bare sådan, man har jo lov at være heldig....

Profil slettet

Profil slettet

19-12-2011 kl. 21:37

J L skrev:
Jamen et eller andet sted så er jeg ikke bitter, men du burde rent ud sagt holde dig til fakta. Og at jeg har valgt en anonym profil det kan vel være dig lige meget?
Et normalt velfungerende menneske ville også se, at jeg ikke leger politi men blot prøver at bibeholde min demokratiske ret til at, komme med diverse indlæg ligesom jer andre? Men du A V holder dig jo sjældent til emnet og dit infantile angreb på mit indlæg, omkring det link viser jo blot at du også praktiserer spam?
Og nu har du også praktiseret trolling, ved at at trække mig ned på dit latterlige niveau - og dit børnehave psykologi med at vende mit indlæg til at være en anklage, så det passer ind i dit kram er uværdigt.

Jeg holder mig altid til fakta i så vid udstrækning det er muligt. Jeg er fuldstændig ligeglad med hvorvidt din profil er anonym eller ej. Hvorvidt det er en demokratisk ret at kunne lave indlæg i et debatforum skal jeg ikke gøre mig klog på.

At jeg sjældent holder mig til emnet må være et personligt synspunkt du har valgt at anligge; det respekterer jeg, men det er ikke nødvendigvis sandt. At jeg skulle være infantil lader vi lige stå i kontrast til dine indlæg et øjeblik...

At jeg praktiserer spam synes jeg er en sjov anklage, du er mindst lige så skyldig i spam i denne tråd som jeg nogensinde har været det.

At jeg praktiserer trolling? Jeg vil påstå at du lagde ud med et indlæg der var specifikt rettet imod at fremprovokere en reaktion fra bl.a. mig, ergo har du selv gjort dig skyldig i trolling. At jeg trækker dig ned på mit "latterlige niveau" må helt og aldeles stå for din egen regning, jeg tvinger dig ikke. At jeg praktiserer børnehavepsykologi? Tjaeh, budskabet skal jo tilpasses modtageren...

Profil slettet

Profil slettet

19-12-2011 kl. 21:39

Jess Reichstein skrev:
Hej JL

Det var jo netop for at forhindre Kim IL JUL (haha) kunne reinkarnere og overtage basen, at der skulle være 50 unikke brugere der skulle klikke.(eller 30)

Dermed mener jeg 50 forskellige login profiler. Selvfølgelig kan en super spammer jo så bruge 16 timer på at lave 50 profiler og klikke "thumbs down" på de indlæg de ikke gider se på.

Men come on, hvem ind i ......, gider bruge den tid det tager at lave, logge ind og ud, klikke på enkelte indlæg bare for at irritere .
Den der gider det, trænger altså virkeligt til en alvorlig gang psykopharmca og intensiv samtale terapi.

;-)))))
jess

Takker for de ellers positive tilkendegivelser.

Haha, thumbs up Jess ;-)

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

19-12-2011 kl. 22:23

Eksempel:

M**********

16-12-2011 kl. 22:25

Det er soleklart at en del stamkunder i dette forum ikke kan forholde sig til sandheden som fremgår udmærket af de mange links jeg har smidt i tråden.

Her står sort på hvidt hvor ringe biler Renault har lavet gennem årene.
At de nu er lidt mindre ringe end før bør ikke give grund til begejstring.
AnmeldBesvar med citat

M**********

I dag kl. 13:35

For at afslutte denne tråd må konklusionen, som vi alle er enige i, blive at folk som kører Renault er begavet et pænt stykke under middel.

Dette er typiske eksempler på indlæg som ikke har noget reelt formål udover at provokere.
I øvrigt lidt sjovt at det øverste udklip smides d. 16-12. Da der så ikke er nogen der reagerer, bliver skruen så lige strammet yderligere en anelse i dag....

Jeg er i øvrigt ikke tilhænger af de regler med at det er brugerne der kan "stemme om" andre brugeres indlæg/udelukkelse. Jeg mener at Bilbasen/evt. nogle udpegede moderatorer må holde lidt justits og give brugere der ikke kan opføre sig ordentligt lidt ferie herindefra....

Profil slettet

Profil slettet

20-12-2011 kl. 10:51

J L skrev:
Hør her A V...Endnu et børnehavepsykologi indlæg...Gennemsyret, især de sidste 2 linier. Vende og dreje tingene om, uden at komme med noget argument overhovedet. Det er gået fra uværdigt til decideret pinligt.

Fint nok at du synes jeg er pinlig, det har du da ret til at synes. Jeg kommer ikke til at ligge vågen over det..

Jeg kan ikke se at jeg skal argumentere for noget, jeg besvarer jo bare de angreb du kommer med.. At du så til gengæld virker som om at du har svært ved at argumentere er en helt anden ting (jeg har endnu ikke set et reelt argument fra din side i denne tråd)

Kasper F

Kasper F
bruger siden
04-06-2009

20-12-2011 kl. 13:17

Gode input, folkens - det vil vi bestemt ta' med i vores videreudvikling af vores forum.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

21-12-2011 kl. 19:55

Nu skal vi nok.. lige passe på med hvad vi vil betragte som spam...Jess beskriver faktisk noget der kan kaldes spam, altså noget der er totalt indelysende, og ikke bare fordi en bruger lufter sin mening igen og igen...Sjovt nok under alt det her virak, i tråden om " familiebil men ikke kedelig" omhandler en der skal have plads til 2 hunde, en spørger så hvad det er for hunde, og en anden svare "stop den lille i handskerum, og den anden i motorrum" Se det vil jeg kalde spam eller gas/sjov eller ødelæggende for nogle. Vi gentager os selv mange gange i løbet af alle de indlæg der kommer ind, så hvis en gentagelse er spam....prut...medmindre det svar bliver kopieret og indsat 2 eller flere gange i indlæg..Jeg har lurret lidt på mange af jer og prøvet at analysere det lidt. En generel betragtning er at vi alle kommer med gode og brugbare svar, men alt efter hvad det handler om kan svarene nogle gange være lidt svagere. Pånær lige de rigtige nørder som ikke blander sig i debatten.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

22-12-2011 kl. 01:13

Jesper Jensen skrev:
Nu var det så mig der spurgte ind til hundene i den nævnte tråd. Det mener jeg da er rimeligt væsentligt at vide! Trådstarter nævner at der skal bruges plads til hund og barnevogn. I mine øjne mangler vi vel lidt omkring størrelsen på hunden for at kunne give et fornuftigt bud? Jeg tog netop 2 yderpunkter indenfor hunderacerne m.h.t. størrelse for at det skulle være tydeligt, hvad jeg mente, men det virkede åbenbart ikke!
Spam? Aldrig i livet!!!

Hej Jesper

helt enig i det du siger, det var en eller anden Jimmi der skrev at den lille hund kunne han proppe i handskerum og den store i motorrum. Det er ikke det at du spørger til hvilke hunde det er!! det er det svar den jimmi kommer med. Gad vide om det svar ligger der endnu.

Har lige tjekket det Jimmi Pedersen kl 17.35 citat... Smid den første i en håndtaske, og den anden i motorrummet.

Dette indlæg blev 22-12-2011 01:20 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

22-12-2011 kl. 01:41

Kristian J skrev:
Det er på et helt objektivt plan konstruktivt, hvis det er relevant i forhold til emnet og hvis man underbygger sine påstande med holdbare argumenter..

J L, hvis vi tager dit eksempel med en 206 der har kørt 300.000 km, så er der ikke det mindste i vejen for, at du kalder det en dårlig idé. Det skal bare uddybes

Mit indtryk er, at mudderkastningen ofte påbegyndes, når én eller anden har "tabt" en diskussion, der indtil da er foregået på et sagligt niveau. Så sigter vedkommende direkte efter laveste fællesnævner med personangreb og "Peugeot er lort" og hvad ved jeg.

hej Kristian

Det med at underbygge påstande og holdbare argumenter, det er fint nok, men vi sidder jo ikke i en retssal. Der er en del også af de såkaldte "normale" brugere af forum der gerne vil overdrive eller omgås sandheden når de får lidt modstand. man høre så ikke mere til lige det emne, de klapper bare i og vil helst ikke ses, istedet for lige at sige okey jeg tog fejl eller var lidt for hurtig mv. Men det er der ikke mange der kan. Hvis man skal underbygge skal man jo bevise....hvordan gør du det når emnerne her kan være diffusse, altså når folk har forskellige erfaringer og opfattelser af emnerne..har jo obset at biler for mange her er en religion. Eller folk der gerne vil have lidt opmærksomhed, de findes også. Altså det er jo ikke nogen børnehave eller er det..Hvorfor skulle det være en nødvendighed at uddybe det eksempel med en bil der har gået 300.000km....skal man sandsynliggøre at der nok vil komme rep af næsten alt på en sådan bil inden for overskuelig fremtid...og hvis man skriver sådan er der squ nok en eller 2 der ikke mener det er et problem, for sådan en bil kan køre mindst det dobbelte...juhuu så har vi igen det urealistiske. Du skulle bare vide hvad man kan se her af folk der vil være på tværs, kun for at ødelægge eller få opmærksomhed..

Der er rigtig mange der ved noget her på forum, og vi kan ikke alle vide det samme. Men nogen ligefrem bryster sig af det....og nogle slynger om sig med statistikker og andre links der tiltider ikke viser hele billedet. Det må være en form for politikker..

Hvis man kun omgiver sig med hvad du kan læse i div bilblade mv, og ikke selv har erfarringer på auto området, enten via salg eller mekanikker eller andet der foregår i virkeligheden...ja så kommer de debatter nemt til at ende i kaos osv.

og lige for at runde det hele af, syns det er fint du laver det her indlæg, for så kan vi debattere hvordan vi forstår eller mener tingene....Så intet personligt i det jeg skriver!!

Dette indlæg blev 22-12-2011 01:43 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

22-12-2011 kl. 01:50

Iøvrigt kan der godt være flere sider af samme sag..hvis man er lidt åben og prøver at læse de forskellige svar, kan man tit og ofte høste mere viden..Men nu er det jo også let at begynde at kævle og ævle. Og lige så forskellige vi er som personer, lige så forskelligt kan vi også læse og opfatte indlæg og svar....Har tit oplevet at det jeg har skrevet bliver opfattet anderledes end jeg mente det. Så er det ind og forsøge at sætte ord på som det er tænkt. Vi sidder jo ikke over for hinanden, så vi kan ikke andet end at holde os til det skrevne ord....men ingen grund til at folk bliver uvenner..

Jeg vil tro det hele fader lidt ud med tiden..

Jesper Eriksen..enig i at bruger ikke skal kunne stemme nogen ud. Problemet er ikke nyt på forum, så måske vi bare skal lade trådstarter selv soterer. Må de være voksne nok til. Vi sidder jo ikke i et "panel"...Og hvad skete der lige med det hvor dem bilbasen har testet inclusive dig selv...mener førhen kunne folk se hvem der havde en del bilviden udfra profilen. Få det genindført, det kunne hjælpe demm der intet ved!!!

Og ja det med Hdi og fransk....måske går man/folk for langt ud i hjørnerne når man vil fortælle hvad andre ikke skal gøre. Jeg ved du altid har spurgt til km folk køre pr år og om det forholdvis er lange ture..måske skal de ha livrem og seler, hvor de bliver anbefalet en motorvarmer især ved diesel. rart at se at du altid har fingeren på pulsen...kado

Dette indlæg blev 22-12-2011 02:10 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

22-12-2011 kl. 09:10

Sjovt at det er blevet nedlagt...forstår at der kunne være nogle der blev "jagtet" men syns altid de havde et pænt svar til folk. Selv os der ved en del om biler mv. kunne læne sig lidt op af de såkaldte experter...Det var som sådan et fast holde punkt til mange ting. Hvis nogle var uenige om noget, skævede jeg altid til om en med "mærket" havde givet sit besyv med. For der vidste jeg at svaret var gennemtænkt. og måske nøgternt vuderet. Så begræder lidt den nye stil, og at nogle af de gamle meget værdifulde rotter ikke kommer ret tit på basen.

Profil slettet

Profil slettet

12-01-2012 kl. 17:20

Det er en pestilens med alle disse besserwissere!

Som folkeskolelærer forventer jeg altid at få det sidste ord.

Dette bør efterhånden fremgå af mine daglige indlæg.

Profil slettet

Profil slettet

13-01-2012 kl. 18:48

Er jeg paranoid eller lider jeg "blot" af storhedsvanvid?

Kasper F

Kasper F
bruger siden
04-06-2009

24-01-2012 kl. 08:04

@Alle – Først og fremmest tak for jeres indlæg. Det er dejligt at I er så engagerede og vil os og vores forum – derfor synes vi også vi skylder jer et ordentligt svar, hvilket vi vil prøve på her.

Vi må erkende at problematikken der bliver præsenteret er kommet en smule bag på os. Når det er sagt så vil vi heller ikke sidde kritikken overhørig.

Forummet har hele tiden fra vores side været tænkt som et sted hvor meninger, erfaringer, m.v. frit kan postes, så længe det foregår i en ordentlig tone med respekt for hinanden – også selv om man langt fra en enig. Det har været – og er stadig – vores erfaring at det foregår på den måde i langt de fleste tilfælde. Der er en enkelte (dem I kalder ”spammere/trollere”) der skriver indlæg i de forskellige tråde, som i enkelte tilfælde falder lidt udenfor emnet – dog stadig ikke i en tone, som vi har antaget som værende hverken stødende eller på anden vis i strid med vores retningslinier for brug af forum.

Vi har valgt ikke at tilknytte brugernavne på profilerne for at gøre det så simpelt som muligt – derfor vil der kunne være eksempler hvor flere kan hedde det samme. Fx hvis der er flere Jens Hansen’er der skriver i forummet. Vi tager dog jeres feedback til efterretning og vil kigge nærmere på denne problematik fremadrettet.

Generelt har alt dette har mundet ud i nogle gode snakke internt i firmaet i forhold til hvad vi vil med forummet, hvordan vi vil det og hvad vi gør herfra.

Vi er enige om at vi vil lytte til de input I er kommet med og snarest kigge på en forbedring og videreudvikling af forummet således at disse problematikker forhåbentligt fremover kan undgås.

Med dette sagt så er det selvsagt vigtigt at løsning bliver ordentlig og ikke bare noget vi laver hurtigt, hvorfor det selvsagt også vil ta’ tid at få udviklet dette – det håber vi på jeres forståelse for og dermed også at det vil fortsætte i sin nuværende form indtil en ny løsning forelægger.

Generelt så er bruger-input mere end velkomne og har I ideer eller forslag til ting vi kan gøre bedre, så er I meget velkomne til at poste dem i vores feedback-system. Det finder I i venstre side af skærmen (den lille smiley).

Her vil andre brugere kunne stemme på jeres forslag og vi kigger disse igennem løbende.

Kasper F

Kasper F
bruger siden
04-06-2009

26-01-2012 kl. 09:29

Der kører nu flere tråde om vores forum - vi har valgt at ta' dialogen i denne, så post gerne jeres input dér: http://www.bilbasen.dk/forum/goer-bilbasen-bedre/falske-brugere-goer-basen-utrovaerdig-og-usaglig/26006

Profil slettet

Profil slettet

25-06-2012 kl. 15:16

Jeg kan anbefale www.e-bil.dk :-) ny super god side for alle bilinteresseret,men div. tosser og trolle vil nok ikke kunne lide den...hæhæ

Profil slettet

Profil slettet

05-09-2012 kl. 17:55

jeg har skrevet det før og jeg gør det gerne igen, hvorfor kommer du ikke over på en bil side hvor du har unikt brugernavn, gode debatter og en helt anden holdning til hvordan man er fælles i et community som omhandler kærligheden til biler.

Gør noget nu eller stop med at skriv offentligt, skriv til bilbasen`s mail istedet for.

Ser frem til at høre / se dig

Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk

Kasper F

Kasper F
bruger siden
04-06-2009

06-09-2012 kl. 07:27

K S skrev:
Det spændende er, at Bilbasen nu begynder at slette mine indlæg om emnet - muligvis for at forsøge at tie problemerne væk.

Det er spændende, om min bruger pludselig bliver slettet, fordi de ikke ønsker omtale af, hvordan de behandler kunderne.....

Vi ønsker ikke at tie problemerne væk - snarere tværtimod, hvilket bl.a. synliggøres ved at vi har ladet flere tråde stå åbne, der direkte opfordrer til et boykot af vores forum; dette for at alle kan se den dialog vi har haft om emnet.
På en helt ny har du skrevet et indlæg der ikke havde relevans for det stillede spørgsmål og dét er begrundelsen for at dit indlæg blev slettet.
Du er mere end velkommen til fortsat at bruge vores forum og skrive relevante indlæg.

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

06-09-2012 kl. 12:36

jeg synes også det er useriøst at der er en bruger v(ed ikke om det er en spammer/troll eller om det er en seriøs profil som altid foreslår en gammel Corolla/Carina E fra midt 90'erne når de andre biler biler der bliver foreslået f.eks. er Accent (som jeg tit foreslår), C3, Focus etc der er ca. 10 år nyere - f.eks. fra 02-05

og så er der jo nogle medlemmer der brokker sig over at jeg foreslår P Watch i mine indlæg og ikke forholder sig til de biler jeg foreslår det vil jeg gerne opfordre brugerne af forum til da jeg har forklaret hvorfor jeg foreslår P Watch og i øvrigt giver jeg en begrundelse for det HVER GANG er det ikke begrundelse nok at jeg har været tilfres med at have det i to biler nu? eller er der bare nogle brokrøve her på forum der ABSOLUT skal have noget at brokke sig over?