Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
XENON på Mondeo
Bo Klokkeriis
bruger siden
04-02-2004
20-02-2008 kl. 20:11
Den ene af mine XENON pærer er sprunget på min Mondeo fra 2004, og i den forbindelse har jeg en række spørgsmål
1. Kan man nøjes med bare at skifte pæren eller skal der mere med
2. Er der noget med at de skal skiftes begge 2 da der er forskel på lysstyrke på ny og gammel pærer.
3. Et site hvor pærene er billige eller skal jeg bare ta fat i Ford
4. Da det er orginale lygter til Mondeo, kan der være forskel på hvilken type det er H1, H4 H7 osv samt styrke
Bo Klokkeriis
bruger siden
04-02-2004
20-02-2008 kl. 21:08
Tak for svare Michael, der står dog ikke noget i instruktions bogen, kun at hvis det var Xenon, så skulle man skal lade et autoriseret Ford værksted skifte pæren :-)
Faldt over et engelsk forum, hvor der var et spørgsmål om Xenon pærer, her var der der en der observerede at lyset virkede når bilen var kold, så det har jeg lige været ude for at se om det var tilfældet, og det var det, lyset virker nu, så det tyder på at det er når den er varm at den går ud.
Så er det nok ikke pæren der er defekt, men derimod noget elektrisk, nogle gode bud?
Faldt over et engelsk forum, hvor der var et spørgsmål om Xenon pærer, her var der der en der observerede at lyset virkede når bilen var kold, så det har jeg lige været ude for at se om det var tilfældet, og det var det, lyset virker nu, så det tyder på at det er når den er varm at den går ud.
Så er det nok ikke pæren der er defekt, men derimod noget elektrisk, nogle gode bud?
Profil slettet
22-02-2008 kl. 18:30
Er lyset blåt/blållig? ... Kører lyset op, og så lidt ned når du starter op mod en væg, hvis ja, så er det xenon...