Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Xantia til ca. 30.000..?
Profil slettet
03-06-2005 kl. 16:21
Jeg har besluttet mig for at købe en Xantia til ca. 30.000 kr. og har i den forbindelse nogle spørgsmål, det ville glæde mig hvis I kunne hjælpe mig med. Skal jeg prioritere alder eller kørte km, feks. en 1996 med 210.000 frem for en 1994 med 170.000? Findes der en instans hvor man kan tjecke om en bil har været skadet ligesom man kan tjecke restgæld? Da jeg ikke skal have kasko, har jeg valgt at prioritere startspærre, som sikring mod tyveri, men er det dyrt, hvis den går i stykker? Er det rigtigt at Xantia har fået dumpekarakter i kollisionssikkerhed? Er det ikke et stort minus hvis der ikke er skiftet tandrem, og hvor meget koster det at skifte? Hvis affjedringen er hård, hvordan kan jeg så vide om det bare er slidte gaskugler eller om hele hydraulikken er færdig eller andet? Ved utæthed, hvorledes kan jeg se om det er fra hydraulik, motor eller transmition, og hvor alvorligt er det henholdsvis? Hvordan ser tærede bremserør ud? Bør jeg holde mig fra 1.6 motorene? Evt. andet jeg bør være opmærksom på?