Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

VW Sharan vs. Ford Galaxy

Profil slettet

Profil slettet

08-08-2008 kl. 11:46

Jeg kigger på både VW Sharan og Ford Galaxy i "ældre" udgaver (4-8 år gamle) og syntes begge modeller minder mistænkeligt meget om hinanden. Udseende, motorer og priser ligger ganske tæt. Er de to modeller stort set ens - har VW og Ford lavet de to modeller i samarbejde? Kender nogen af Jer Sharan og Galaxy og dermed deres respektive stærke og svage sider?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

08-08-2008 kl. 12:56

Jeps - det er stort set kun emblemet der er til forskel. Du kan også få en Seat Alhambra i samme "serie". Det er lidt ligesom Peugeot Partner/Citroen Berlingo samt diverse samarbejder indenfor varevogne.

Sidst rettet: 8/8-08

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

12-08-2008 kl. 10:03

Og husk så lige, at alle disse tre biler ligger i den meget tunge ende af listen over fejlbehæftede biler - de har alle mange flere fejl end gennemsnitsbilen.

Profil slettet

Profil slettet

14-08-2008 kl. 20:39

Hej,
lige for at rette alle hvis'er, måske'r og fejlagtige indlæg:

Ford Galaxy, VW Sharan og Seat Alhambra er lavet på samme fabrik i Portugal, som et samarbejde mellem VW og Ford. Dette fortsatte til 2007 modellen, hvor Ford lavede deres egen.

Diesel motorerne er indtil 2007 VW's.

Ford'en skal have skiftet tandrem med samme intervaller som VW og Seat, dvs. 90000km.

Og så er det forøvrigt en fantastisk bil at køre og rigitg god kvalitet i alt. Og fejl - alle jeg kender incl. mig selv, har ikke haft problemer med noget.

Profil slettet

Profil slettet

19-08-2008 kl. 15:50

Hej, har Ford Galaxy 115 hk TDI Ghia 2003, med 6 gear og 6 kaptajnlædersæder, en kanon bil kører ca. 13 - 14 km pr. ltr. Har nu kørt 50.000 km på ca. 10 mdr. Største problem er utætheder med klimaanlægget. Meget rummelig bil.

Profil slettet

Profil slettet

21-08-2008 kl. 23:01

Min bror har en Sharan 1,9 tdi... På to år er der skiftet, bremser, komplet udstødning, starter, batteri, remme osv... Altså alm sliddele, der har ikke været noget ud over det, Den har kørt 260tkm...

Rene Bartholin

Rene Bartholin
bruger siden
06-01-2004

29-08-2008 kl. 21:38

jeg har nu haft Sharan i 1½ år og det er den perfekte familiebil til familien der har brug for meget plads og høj kørselskomfort. Synes at Sharan virker mere færdig indvendig som Galaxy men det er jo nok en smag sag. har bekendte som har ofret mere på deres nyere Passater som jeg har på min 2005 1,9 TDI.