Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

VW Passat Variant 2008 Sportline: 18" aluhjul går det an ??

Profil slettet

Profil slettet

11-01-2008 kl. 19:42

Hej Er blevet den glade ejer af ovenstående. Den er standard monteret med 16 " alufælge som jeg har fået vinterdæk på. De føles rimeligt kontante og sportslige. Når det engang bliver forår vil jeg gerne have sommerdæk på andre alufælge. Mit spørgsmål er: går 18" an eller bliver det med den i forvejen (sportline) rimeligt stramme og lave undervogn simpelthen for hårdt ?? Har tidligere kørt med 17 " på en C5 uden problemer, men der er jo også himmelvid forskel på Citroens luftaffjedrede undervogn og Passatens stramme sportsundervogn.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

12-01-2008 kl. 08:37

Kom nu !! Er der ingen med lidt viden og erfaring på området som vil fortælle ??

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

12-01-2008 kl. 10:12

Jeg har en A4 med fabriksmonteret sportsundervogn og 18" hjul, der er gået lidt af komforten tabt dog ikke så meget at det er ulideligt.
Jeg tror jeg ville nøjes med 17" hvis jeg stod med valget i dag, de er også betydeligt billigere.

Profil slettet

Profil slettet

12-01-2008 kl. 14:17

Tak for svarene og vejledningen indtil nu. Jeg kører ca. 35000 km om året, så jeg er også nød til at tænke lidt på komforten og køreglæden, da det jo ikke kun er en "lørdagaftencruiser eller "se-her-kommer-jeg-bil".Har dog meget lyst til sommerdæk på 18" og er villig til at "sælge" lidt af komforten for til gengæld at få "sporty" kontakt med vejen.
Synes også tendensen går i retning af øget fælgstørrelse. Jeg vil naturligvis købe ordentlige dæk og også originale VW-fælge, og kan se at de udstillede fælge går på 18-19-20"
For 3 år siden syntes jeg17" var vildt, såehh........
Hører gerne fra flere med erfaringer med en bil som min !

Profil slettet

Profil slettet

13-01-2008 kl. 10:12

Hej.. Har selv kørt 2007 passat variant med sænket undervogn og 19"alu kører rigtig godt. køb gode dæk så skal du nok blive en glad mand. Tillykke du har fået en kanon vogn.