Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Vw bilforsikring til kr. 500,00

Profil slettet

Profil slettet

27-10-2007 kl. 12:29

Hej Er der nogle med erfaringer med VW ´s samarbejde med Codan hvor de tilbyder en bilforsikring på en ny VW til kr. 500 for de første 3 md.? Har selv lige skrevet slutseddel på en ny Passat og lod mig friste af tilbudet om forsikring. Nu har jeg været inde på Codans hjemmeside, og tilsyneladende er deres forsikringer meget dyrere end mit nuværende selskabs præmier, efter de 3 måneder. Hvad er jeres erfaringer? Vi har ikke nogle øvrige forsikringer hos Codan og er heller ikke interesseret i at skifte selskab på andet.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

27-10-2007 kl. 16:08

..nu var det ikke en generel forsikringssnak jeg efterlyser, da jeg som skrevet ikke er interesseret i at flytte andre end evt.bilforsikring pga VW-tilbudet. Så jer med VW forsikring sog frem!!

Profil slettet

Profil slettet

27-10-2007 kl. 16:53

..også min mening og derfor jeg slog til. Men er Codan evt. konkurrencedygtige på en evt. videre forsikring. Jeg mener: er VW-Codan forsikringen "billig" derefter. Så vidt jeg kan regne på deres hjemmeside vil den i mit tilfælde komme til at koste ca. kr. 12.000 p.a. (det er dog en generel beregning og ikke med VW i billedet). Det er i hvert fald ca. 4-6000 dyrere end i mit nuværende selskab. Desuden "truer" mit nuværende med at "pausestille" mig i et år, altså ingen trinregulering hvis jeg "melder mig ud" i 3 md. Jeg står ellers for at blive elitebillist pr. feb. 2008.
Hører gerne fra flere !

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

28-10-2007 kl. 19:07

Min første reaktion er at jeg ikke fatter hvordan du kan skrive under på en aftale med Codan uden at vide hvad den indbefatter.

Men hvad der er den bedste aftale kan du jo kun selv finde ud af ved at indhente nogle tilbud fra forskellige selskaber inkl dit nuværende.

Om Codan er billigst vil jeg dog være skeptisk til. Min personlige tro er at Codan er dyrere end gennemsnittet.

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

28-10-2007 kl. 19:42

Faktisk tror jeg, du er på ret kurs Jan, og mon ikke de burde vedlægge en brochure fra RedBarnet til VW kunderne, der tager tilbudet uden gennemlæsning.

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

28-10-2007 kl. 19:42

Faktisk tror jeg, du er på ret kurs Jan, og mon ikke de burde vedlægge en brochure fra RedBarnet til VW kunderne, der tager tilbudet uden gennemlæsning.

Profil slettet

Profil slettet

29-10-2007 kl. 11:41

Det er kun de første 3 md. for kr. 500,- jeg har sagt ja til og ikke andre forpligtelser. Derefter modtager man et tilbud på videre forsikring. Man kan ikke få at vide hvad den fremtidige pris bliver før efter de 3 md. Men 3 md for kr. 500,- er da billigt for en bil til en halv mio.

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

30-10-2007 kl. 07:21

Det er jo netop det der er pointen, købe en bil til 500 ts, og skal have forsikring for kr. 500,- de første 3 mdr. uden efterfølgende at have afklaret det videre forsikringsforhold, jeg forstår det ikke.

Profil slettet

Profil slettet

04-04-2008 kl. 19:36

Hop ikke på den !!!! Min egen erfaring er, at Codan hverken er seriøse eller konkurrencedygtige. I mit tilfælde blev jeg hverken kontaktet eller modtog police i 3 md. perioden. Da de 3 md var gået havde jeg slet ikke hørt fra Codan, og da jeg kontaktede mit gamle selskab for at genforsikre bilen (Passat) der, opdagede de at Codan bare havde ladet forsikringen fortsætte, nu til en præmie på kr. 13.500 pr år !!!!!!! VANVITTIGT - Hos Tryg skulle de have kr. 7.000 - Så glem Codan - de er ikke seriøse.

Profil slettet

Profil slettet

03-05-2010 kl. 13:53

Codan forsikring er et dårligt forsikringsselskab. Jeg blev overtalt til at forsøge med VW/Codan i en prøveperiode på 3 mdr. Min sædvanlige præmie som elitebilist var 4500. For 6000 kr årligt får man lovet maskinskadedækning på bilen i 6 år max 100.000 km, og 2 års nyværdiforsikring. Ingen police i prøveperioden på de 3 mdr. fra Codan, men kontaktes derimod af en ubehagelig medarbejder som kræver minimum ca. 8000 for fortsættelse med forsikringen. Vil også have ens øvrige forsikringer overflyttet. Hører kun om folk med dårlig erfaring fra Codan.