Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
VW afskrivning- den store illusion
H P
bruger siden
06-01-2004
27-04-2009 kl. 11:04
Hej alle bilintresserede.
Jeg hører tit, både her i forum og andre steder, at folk der kører VW roser den lave afskrivning.
"Ja, den var godt nok dyr, men den taber jo næsten ingenting" ??
Hvordan kommer de dog frem til den konklusion??
Jeg har, for sjov, været inde her på bilbasen og tager 3 biler, En Citroen C4 (alle ved jo at Citroen taber menge penge:-) og en Ford Focus og til sidst en VW Golf. Alle 5-dørs 1,6ére fra 2005 kørt ca. 80.000km.
Hvis vi starter med Forden: Nypris 240.000 sælges nu til 130.000 tab: 110.000
Citroen C4: Nypris 245.000 sælges nu til 120.000 tab: 125.000
Og sidst men ikke mindst, den fantastisk værdifaste Golf: Nypris 288.000 sælges nu til 150.000 tab: 138.000
I mange bilblade står afskrivningen i %, på den måde kan det da godt være at golfen har en mindre tab i % , men i kroner og øre, så har den altså det største tab i min lille "undersøgelse".
Personligt tror jeg at folk der køber VW "bilder" sig selv ind at den har en lav afskrivning, for at overbevise sig selv. og andre, om at merprisen er givet godt ud.
Jeg kan da godt se at VW har nogle fortrin, feks. en lækker kabine, men at afskrivningen er lav, DEN køber jeg altså ikke :-)
Profil slettet
Profil slettet
28-04-2009 kl. 17:30
Den nye Golf er resultatet af effektivisering hos VW. Mange dele og ideer er genbrugt og optimeret - derfor en lavere salgspris til glæde for alle som har sans derfor.
Profil slettet
28-04-2009 kl. 19:24
Ja, det er vist meget godt at priserne kom lidt ned, for de var ved at være lige giftige nok, set i forhold til sammenlignelige mærker (og her tænker jeg ikke på de franske, som jeg selv fx kører rundt i, men fx. Toyota og Opel - Fords priser er også kravlet derop af..).
Prøvede lige at sammenligne Toyota og Volkswagen (Auris og Golf, ca samme motorisering) og de følges meget godt ad. De har begge også det til fælles at deres kunder bl.a. vægter gensalgsværdi højt - og så skal jeg nok holde mig fra flere sammenligninger, da jeg ved hvor meget tysker/japanerkrig der ofte er på dette forum ;-)
Vh Anders
Prøvede lige at sammenligne Toyota og Volkswagen (Auris og Golf, ca samme motorisering) og de følges meget godt ad. De har begge også det til fælles at deres kunder bl.a. vægter gensalgsværdi højt - og så skal jeg nok holde mig fra flere sammenligninger, da jeg ved hvor meget tysker/japanerkrig der ofte er på dette forum ;-)
Vh Anders