Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Volvo850 Turbo erfaringer

Henrik M.

Henrik M.
bruger siden
20-02-2005

12-10-2005 kl. 20:59

Hej. Har en del erfaring med T-5 og R-modellerne. Først og fremmest: det er fremragende biler. De er særdeles hurtige, letkørte og ret billige i drift i forhold til motorens størrelse. De kører ca. 11 km/l.. Vælg endelig en model fra 1995 og frem. I 1995 fik de nemlig side-airbags samt et mindre facelift. Bl.a. fik sedanen ændrede baglygter. Indvendig omfatter faceliftet bl.a. et andet design på knapperne. Koblingen blev ligeledes forstærket. Så en model fra 1995 og frem, fremstår som klart bedste køb. De har få fejl og er rimelig billige i drift. Dog skal "kødbenene" ofte skiftes, især hvis bilen køres hårdt. Der kan også forekomme oliespild mellem gearkasse og motor, dette er dog let at få lavet. St.car udgaver holder generelt prisen bedre end sedanerne, men de kan bære præg af at være "brugt" til last. R-modellerne har 250 HK., og kan let tåle en chiptuning, hvis man vil det. Disse skal dog ikke forveksles med T5-R. Disse har 240 HK., og er stort set ligesom en 2.3 T-5, bare med 10 HK. extra. Rent konstruktionsmæssigt er de ens. R-modellen skiller sig ud ved bl.a. at have en anden turbo og en stærkere gearkasse end T-5R og T-5. M.h.t. T-5 så vælg en 2.3 med 225 HK.. Denne kører perfekt og er ret hurtig. En sådan bil kan let køre 200.000 km. stort set uden, det kan mærkes, og tuboerne kan holde til det. Så det er et fint køb, men husk en model fra og med 1995 og frem.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jakob Eibye

Jakob Eibye
bruger siden
24-06-2004

12-10-2005 kl. 22:46

Hej Henrik :-)
Tak for dine erfaringer, så er jeg blevet en del klogere...Mvh. Jakob

Jakob Eibye

Jakob Eibye
bruger siden
24-06-2004

13-10-2005 kl. 08:49

Hej Alle :-)

Jeg vil gerne høre fra jer om Volvo 850 Turbo st.car fra årg. 1994-1997 både godt og skidt.....Gerne hvis nogen har erfaringer med 850 Turbo R modellen.

Glæder mig til at høre fra jer derude.

Mvh. Jakob