Bilbasen Forum

Henrik M.

Henrik M.
bruger siden
20-02-2005

28-11-2006 kl. 17:12

Det er en super-dejlig bil sådan en Volvo V70! Jeg kan ikke umiddelbart komme med løsningen på første problem, men har løsningen på andet problem. De 'klonk' lyde du hører når du kører over noget ujævnt skyldes en eller flere defekte stabilisatorbolte også kaldet 'kødben'. Problemer med 'kødbenene' er et typisk Volvo problem på S70/V70 o.s.v. - så skift det/de kødben der er defekte, så er problemet løst - det er ikke ret dyrt.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

28-11-2006 kl. 17:35

Hej

De der kødben er også lige blevet skiftet,af den forrige ejer.

Henrik M.

Henrik M.
bruger siden
20-02-2005

28-11-2006 kl. 17:56

Jeg ville skifte dem igen, og se om det ikke hjalp - gør det ikke det, kan det være krængningsstabilisatoren den er gal med.

Profil slettet

Profil slettet

28-11-2006 kl. 17:59

Hej

Jeg må se at få min mekaniker til at se på det du har skrevet. Håber at det kan være det, da det ikke er helt billigt at sende bilen på værksted.

Du har ikke en løsning på problem 1?

Ellers tak for hjælpen.

RS

Henrik M.

Henrik M.
bruger siden
20-02-2005

28-11-2006 kl. 18:01

Kan du beskrive lyden bedre? Lyden af en flyvemaskine kunne være ligesom lyden af en turbo, men denne kan du ikke høre, når du kører 50 km./t. og kobler ud, for så arbejder turboen ikke, og den burde ikke lyde metallisk - så den er lidt svære....

Profil slettet

Profil slettet

28-11-2006 kl. 18:05

Jeg troede også først at det var turboen, men da lyden var der når jeg koblede ud, så var den afklaret. Lyden er der først når hjulene løber rundt. Dvs. den er der ikke i tomgang eller når man giver gas i tomgang.

Henrik M.

Henrik M.
bruger siden
20-02-2005

28-11-2006 kl. 18:44

Umiddelbart kunne det tyde på, at det er et hjulleje der er gået.... en metallisk lyd kan nemlig let fremkomme herved - hvor meget har bilen kørt?

Profil slettet

Profil slettet

28-11-2006 kl. 18:47

hjullejerne er blevet tjekket og fejlede ikke noget. Bilen har kørt 220000

Henrik M.

Henrik M.
bruger siden
20-02-2005

28-11-2006 kl. 18:50

220.000 km. for en Volvo er jo en bagatel :-)
I og med at det er hastighedsafhængigt, kunne det jo også være bremserne, der er et eller andet galt med (skæve skiver e.lign.). Ellers har jeg ikke lige umiddelbart flere bud på, hvad det kunne være....

Profil slettet

Profil slettet

28-11-2006 kl. 18:57

Ja 220000 er ingenting...bilen er desuden også passet efter foreskrifterne hos bilia. Jeg må tjekke videre. Tak for hjælpen.

Mvh

RS

Henrik M.

Henrik M.
bruger siden
20-02-2005

28-11-2006 kl. 19:12

Håber du finder løsningen.... held og lykke.

Morten H. Kjær

Morten H. Kjær
bruger siden
06-01-2004

28-11-2006 kl. 21:16

Hey!

Hmmm er IKKE mekaniker. Men kan den mangle airconditionsvæske?. Den hyler som en turbine i min Citroen når den trænger til genopfyldning?. Prøv at tænd og slukke for A/C!. Sikkert ikke...

Mvh Morten

Henrik M.

Henrik M.
bruger siden
20-02-2005

28-11-2006 kl. 21:53

Jeg tænkte også på, om det kunne være klimaanlæget der var noget galt med, da jeg har oplevet i min Volvo S70, at klimaanlæget hylede ret højt ved lave hastigheder.... men i dette tilfælde står der at lyden bliver højere jo hurtigere man kører - dette stemmer ikke overens med min erfaring hermed, derfor udelukkede jeg denne mulighed, men hvem ved, måske ligger løsningen her.
Løsningen i mit tilfælde var at få en ny kobling til klimaanlægets kompressor; da denne blev skiftet forsvandt lyden :-)

Profil slettet

Profil slettet

29-11-2006 kl. 17:28

Hej

Det var en god ide Janus. Det vil jeg prøve.
Bilen er købt privat og lyden var der ikke da jeg købte den.

Mvh

RS

Profil slettet

Profil slettet

29-11-2006 kl. 17:28

Hej Forum

Jeg har lige købt mig en Volvo V70 2,4T fra 2001. Det er en dejlig bil, men....

Den har 2 problemer:

Første problem:
Den har en svag men irriterende hylelyd når man kører. Lyden lyder ligesom motoren på en flyvemaskine, meget metallisk lyd. Lyden er fartafhængig og bliver en højere tone jo hurtigere man kører. Lyden er ikke omdrejningstalafhængig. Den høres tydeligst når man kører 50 og kobler ud og triller. Den fejler ikke noget i hjullejer, bærekugler, styrekugler.
Det var første problem.

Andet problem:
Bilen har ydermere en tendens til at sige klonk klonk når man kører over noget ujævnt?

Er der nogen derude der ved noget om de 2 problemer?

Mvh

RS