Bilbasen Forum

Henrik M.

Henrik M.
bruger siden
20-02-2005

26-01-2007 kl. 10:46

Først og fremmest: det er en superdejlig bil, du har fået der! De 'dunklyde' du kan høre, er en typisk 'Volvo-svagehed', og skyldes formentlig at kødbenene (stabilisatorboltene) er færdige. Hvis disse er færdige, vil lyden nemlig også mest fremkomme, når man kører over noget ujævnt. Kødbenene holder generelt ikke så godt på Volvo, så hvis de bliver skiftet forsvinder fejlen sikkert.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

29-01-2007 kl. 08:28

Hej Lars

Hvad var omkostningen ?

mvh Peter

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

29-01-2007 kl. 08:31

du har købt bilen engros, og derved også billigere, så nu ikke noget tudefjæs

Profil slettet

Profil slettet

29-01-2007 kl. 11:37

Hej

Som der bliver skrevet, så er det mest sandsynligt det er de forreste stabilisatorstænger (forbinder krængningsstabilisatoren med forhjulsophænget) der er slidte i kugleleddet. Udskiftes ret nemt, så hvis du er bare luidt fiks på fingrene er det simpelt gør-det-selv arbejde. Typisk sliddel på alle forhjulstrækkere uanset mærke. De kan fåes både origianle og uoriginale. Uoriginale i god kvalitet kan fås til ca. kr. 250,- pr. stk. beregn ca. 15 min. pr. side til udskiftning.

mvh

Jes

Profil slettet

Profil slettet

29-01-2007 kl. 13:19

Hej Jes

Tak for det konkrete svar.

Ville ikke selv kommentere på Ejnars svar...

mvh Peter

Profil slettet

Profil slettet

13-02-2007 kl. 16:20

Hej. Jeg har netop købt (engros) en Volvo S80 2,4t aut. kørt 200.000 km. Jeg har dog oplevet nogle "dunkelyde" fra undervognen når jeg kører over noget ujævnt . Er der nogen der har nolge erfraringer med dette ?