Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Vindstøj i ny Peugeot 207 ?

Anders Riis Jørgensen

Anders Riis Jørgensen
bruger siden
12-08-2003

29-03-2009 kl. 08:44

Jeg har her midt i marts fået min nye 207 1,6 Hdi 90Hk og er umiddelbart meget tilfreds med bilen bortset fra at der er en næsten konstant vindstøj- nærmest hyle lyd ved hastigheder fra ca. 50 km/t. Lyden har jeg fundet ud af kommer fra venstre sidespejl men ikke fra højresidespejl. Er der andre ejere af samme model der har oplevet det samme og hvad er der evt. blevet gjort for at løse dette problem? På forhånd tak

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Anders Riis Jørgensen

Anders Riis Jørgensen
bruger siden
12-08-2003

29-03-2009 kl. 10:39

når jeg holder en hånd foran spejlet for at bryde vinden under kørsel, stopper denne hyle agtige lyd med det samme, derfor er jeg ikke i tvivl om at det er V.sidespejl. Det mærkelige er at der kommer ikke en lyd fra H.sidespejl. Lyden er meget generende og jeg har haft 20-25 biler før denne og aldrig haft lign. problem.

Profil slettet

Profil slettet

31-03-2009 kl. 20:28

Det skal da bare fikses - forhandleren må sætte et nyt spejl på (eller hvad de nu finder på)

Havde i efteråret lejet en c4 grand picasso i spanien, og den havde fået et lille slag på venstre spejl, så det ikke længere var helt perfekt i samlingerne, med en gevaldig fløjten til følge.

Er der nogen synlige fejl på dit spejl?

Vh Anders

Anders Riis Jørgensen

Anders Riis Jørgensen
bruger siden
12-08-2003

01-04-2009 kl. 18:25

Der er ingen synlige fejl eller tegn på skader på spejlet men et temmelig stort mellemrum i samlingen. Har nu prøvet at sætte et stykke tape over samlingen, hvilket øjeblikkeligt har fjernet denne hyle-lyd.

Er der nogen der ved om man kan nøjes med at skifte selve spejlhuset eller om hele spejlet komplet skal skrues af døren?

Profil slettet

Profil slettet

01-04-2009 kl. 21:55

Hej igen.

Som udgangspunkt synes jeg slet ikke du selv skal pille ved spejlet. Din bil er spritny, og du har nu konstateret at spejlet er fejlbehæftet. Så det skal da bare skiftes på garantien. :-)

Vh Anders

Anders Riis Jørgensen

Anders Riis Jørgensen
bruger siden
12-08-2003

07-04-2009 kl. 12:45

problemet er løst ved at jeg afmonterede den ene halvdel af spejlet hvorefter jeg monterede den igen og alt faldt i hak. Åbenbart en svipser fra fabrikken. Angående diesel forbrug er den opgivet til 22,2 km/l i snit og i praksis kører den 21-22 km/l så det må vel siges at være acceptabelt.