Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

træg motor i 207 1.6 hdi

Profil slettet

Profil slettet

11-06-2008 kl. 17:54

hej med jer. jeg er ejer af en næsten ny 207 1.6 hdi 90 hk. kørt ca 3600 jeg vil bare høre om der er nogen som har erfaring med den da jeg synes den nogen gange er utrolig sløv og ikke særlig omdrejningsvillig jeg synes det varierer noget . er det fordi den ikke er kørt til endnu eller skal den bare køre sådan . der er også meget støj i den . det synes jeg ikke der var i starten . jeg har svært ved at se at det skulle være en af de bedste dieselmotor på markedet som mange motor blade mener mvh per

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

11-06-2008 kl. 20:59

hej christian tak for svaret.
jeg har haft diesel før så jeg ved godt hvordan den skal køre men jeg synes bare at min føles tam i det og uoplagt . jeg har også for et stykke tid siden prøvet en hyndai i30 diesel 90hk den kørte 10 gange bedre trak rent hele vejen op uden støj og yderst omdrejningsvillig. min føles larmende over 2000 omd og op af ligesom der ikke er noget at mere at komme efter.jeg føler ikke der er turbo tøven den føles ligesom den ikke tager ordentlig ved. dør tideligt ud. jeg er lidt overrasket over at det skulle være den bedste diesel i sin klasse, da selv en hyndai kører 10 gange bedre
mvh per

Profil slettet

Profil slettet

12-06-2008 kl. 16:43

hej anders
vi har også problemer med at få den til at gå det den skal vi har højest fået den op på 17.5 . lige nu har den kun gået 16 kml ved blandet kørsel .man skal godt nok køre forsigtigt for at få den op på bare 17 kml
jeg synes også der er meget støj i den og vibrationer i rat og speeder især vis man kører 80-85 man skal helst køre 90-95 for at det ikke summer i rat og speeder . har nogen erfaring med den når den har gået lidt længere mvh per

Profil slettet

Profil slettet

12-06-2008 kl. 17:51

jeg vil bare lige sige det er da dejligt at der findes tilfredse 207 ejere.
det er min nr 2. 207 1.6 hdi inden for et halv år. den første jeg havde sprøjtede olie ud ved turbo og top dæksel allerede inden den havde gået 1000 km .det prøvede de at lave 3 gange før det lykkedes dem at lave det. derefter kørte den som en traktor med utrolig mange vibrationer i speeder kobling og gulv .så kontaktede jeg dem og kørte en tur sammen med en mekaniker som også sagde der var noget galt med den.
så kiggede de på den dagen efter, men så fejlede den pludselig ikke noget.da computeren sagede den ikke fejlede noget.
det endte med at de tog den tilbage og jeg skulle give 8000 for at få en anden.
men de vil stadig ikke indrømme at der var noget galt med den (gamle).
det ved jeg nu at der var ,den nye køre heldigvis bedre det kunne heller ikke blive være.
så du kan nok forstå jeg ikke har ret meget tiltro til peugeot mere.
jeg ville bare høre om det er normalt at det summer i rattet +speeder ved 80-90 stykker i denne model og om man skal regne med at det først bliver bedre når den har gået nogle km
mvh per

Profil slettet

Profil slettet

13-06-2008 kl. 23:04

det er sjovt at der ikke er nogle som vil kommentere mit spørgsmål om snurren i rattet og speeder ved 80-90 km det er vel ikke kun min bil der gør det .og til jan sørensen vil jeg bare lige sige jo jeg har prøvet flere 207 og dem synes jeg kørte godt .jeg har nok bare været uheldig at få en som ikke kører så godt. så vil jeg også godt vide hvad for nogle mærker du tænker på.
min er en 207 st car til ca 210000. den skulle jo gå ca 21,2 på ltr og koster 2600 i ejerafgift . hvad for nogle nye biler koster ca det samme og kører ligeså langt på literen
mvh per

Profil slettet

Profil slettet

16-06-2008 kl. 17:26

Vi er jo nok ude i en definition som ellers er alment kendt: TDI rykker , HDI kører ! Vil du have diesel der er sjovt, så er valget TDI ,især med DSG-gear. Visse menesker har god tid, og ligger sig gerne lunt bag en lastbil og blunder lidt. Øko-tal er taknemmelige og subjektive. Vi andre som har investeret i diesel også pga. hurtigheden bl.a. i mellemacc. så overhalinger udføres sikkert og sjovt, og for hvem livet er for kort til den evige hvile ved økokørsel, orker altså ikke al den snak! Det siger sig selv at en lille motor giver små resultater. Og husk nu der er forskel på 3 og 4 cylindere..

Profil slettet

Profil slettet

16-06-2008 kl. 17:32

Hvis pumpedyse-teknikken virkelig er vejen frem, hvorfor er VAG så i færd med at gå over til commonrail-teknologi?

Profil slettet

Profil slettet

16-06-2008 kl. 17:52

Det har jo intet med spørgsmålet og måde motoren fungere på, at gøre. Det er økonomiske årsager samt det almene ønske om hvordan motorer skal yde og lyde (demokrati er ikke altid retfærdigt) som har afgjort den sag. Skynd dig af købe en PD-diesel hvis du vil prøve det som gjorde diesel sjovt at køre. Inden længe er det hele drunknet i kedelige motorer og økosnak (forøvrigt er PD-motorerne aldeles økonomiske!)

Profil slettet

Profil slettet

16-06-2008 kl. 19:06

Selvfølgelig har det intet med tråden iøvrigt at gøre, derfor jeg fremsatte spørgsmålet i en kommentar :o) Jeg var såmænd nysgerrig om hvorvidt du havde større indsigt i hvorfor VAG besluttede at droppe PD teknologien.

Jeg har iøvrigt haft to biler med PD-motor, en Golf V 1,9 TDI, og en Touran 2,0 TDI DSG... Golf'en mest af økonomiske hensyn, da jeg pendlede 200 km om dagen dengang; men jeg må indrømme at jeg hurtigt blev træt af den måde 1.9 motoren nærmest var død over 5000 omdr.

Touran'en var tilgengæld rigtig dejlig, jeg kan kun tilslutte mig at kombinationen TDI og DSG er ret underholdende... Men heller ikke helt så økonomisk længere.. Jeg kørte så vidt jeg husker omkring 14,5-15 km/l..

Profil slettet

Profil slettet

16-06-2008 kl. 19:19

OK, du er med på holdet :-)
Min Passat TDI 170 DSG kan køre 22 km/l hvis der går total morfar i den med et æg under skoen og max. 90 km/t. Hvis det skal være sjovt med 170 km/t i snit (225 km/t på toppen) og max acc. med DSG gearet går den 14-15 km/l. Konklusion: Er livet ikke for kort til fanatisk økokørsel hvis du har en bil der gerne vil røres ? :-)

Profil slettet

Profil slettet

16-06-2008 kl. 20:27

..mon ikke de fleste diesel uanset indsprøjtningsmetode "dør" over 5000 omdrejninger. Langt de fleste nyere dieselmotorer har max ydelse lige omkring 4000 o/min, og selv om man som regel godt kan køre dem længere ud i gearene, forsvinder kræfter og moment hurtigt (og mon ikke også omdrejningsbegrænseren griber ind hvis man kommer meget over 5000 omdrejninger). Hvis man både vil ha' moment og omdrejninger, så skal man vel over i benzin turbo (som fx VW, Fiat og Peugeot/BMW laver meget roste udgaver af for tiden).

Arvid Dannevang

Arvid Dannevang
bruger siden
02-10-2007

17-06-2008 kl. 14:42

Uden at jeg lige kender noget specielt til pug, så kører jeg selv diesel og vil lige prøve et lille råd.
Pkt. 1 en god måde at køre bil til på er at man de første 2-3.000 km kører meget ujævnt altså at men ikke hele tiden ligger med samme hastighed men varierer den meget. Det giver et noget dårligere brændstofforbrug i perioden men til gængeld får du en motor der bliver mere omdrejningsvillig.
Pkt. 2 Det er en god ide at give bilen noget at leve af en gang i mellem 2 gnage månedligt e.l., men KUN når den er varm dvs efter 10-15 min eller 15-20 km kørel dette for at rense lidt ud i den, og den kan altså godt tåle det efter 3500 km.
De fleste bilmærker og sikert også pug har en adaptiv motorstyring dvs at den tilpasser sig til en vis grad din kørestil så for at få en bil der føles mere frisk må du prøve at køre frisk til.
Min egen bil føltes mærkbart mere frisk efter 8.000 km på min gamle benz. var det efter 12.000 km begge gange syntes jeg at det kom så hurtigt så man bem. at nu kører den bedre?
håber det var lidt hjælp