Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Toyota Corolla 1,3 fra 1993 Vil ikke starte

Marco Distefano

Marco Distefano
bruger siden
26-10-2007

12-03-2010 kl. 09:05

Hej Her til morgen da jeg prøvede at starte bilen, ville den sgu ikke igang. Da jeg drejede nøglen, sagde den en enkelt Tik lyder, og derefter skete der ingenting overhovedet. Derefter prøvede jeg at dreje nøglen et par gange hvorefter der intet skete overhovedet.. Jeg tænkte med det samme at det kunne være starteren, men er nu kommet til at tænke på at det måske kan være noget som Tændkabler Batteri Hvad kan det være tror i??

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Marco Distefano

Marco Distefano
bruger siden
26-10-2007

12-03-2010 kl. 09:48

Ja batteriet lader det nok mest til at være.. Sidder der godt nok sikringer i starteren som kan skiftes??

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

12-03-2010 kl. 17:26

Der er ingen sikringer i starteren.

Prøv at starte bilen med startkabler, virker det så skal du checke forbindelserne til dit batteri og evt. udskifte det med et nyt.

Profil slettet

Profil slettet

14-03-2010 kl. 17:56

Strøm, starter er de mest typiske fejl...

Kristian Petersen

Kristian Petersen
bruger siden
24-03-2006

15-03-2010 kl. 08:04

Jeg tilslutter mig Heidis teori - havde selv samme problem for et par år siden, hvor bilen periodisk ikke ville starte, men kun gav et lille tik.

Afmonter starteren og adskil startrelæet - det er ikke så kompliceret som det måske lyder (starter og relæ er sammenbygget). I startrelæet sidder to kobberkontaktpunkter (vinkler på ca 15x15mm) som med tiden bliver spist op. Du kan købe nye ved en autoelektriker for 20,- (vil jeg tro) eller du kan lave dem selv, hvis du tilfældigvis har en rest kobberplade liggende :-) Jeg gjorde det sidste, og det har virket siden.

Hvis du kører bilen på værksted, er jeg sikker på, at du får monteret en ny starter (inkl. startrelæ) og ender med en regning på 2-3k...