Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Toyota Carina 2,0 sli motorproblemer

Profil slettet

Profil slettet

02-01-2009 kl. 16:17

Hej. Er der nogen, der kan hjælpe mig med følgende problem? Ved varm motor ved jævn fart forekommer der hele tiden små ryk- ikke rytmiske, men som følge af små udsættere. Problemet er der ikke ved kold tilstand og heller aldrig ved den mindste accelleration. Kan det være den eller de såkaldte "luftdåser"? Tændrør har kørt under 15000km.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

02-01-2009 kl. 18:09

"Luftdåser" ??
"Luftdåser" ??

Nej, det er enten mellemgasfordeleren eller den dobbelte røgvender.

Profil slettet

Profil slettet

03-01-2009 kl. 23:12

..tjah, ved godt at der findes et par toyota-fanatikere på dette forum, men synes ikke det er helt fair, at man skal skydes ned med fjollede bemærkninger, når man som som ny på dette forum og toyota-ejer forsøger at få løst et problem...

Vh Anders

....og jeg er ikke sur, og kører heller ikke toyota :-)

Profil slettet

Profil slettet

05-01-2009 kl. 16:55

Jamen så er alt jo i skønneste orden :-)
...og jeg siger også jatak til humor...
Godt nytår!

Profil slettet

Profil slettet

07-01-2009 kl. 19:12

Det var faktisk et udtryk en mekaniker brugte:-) Der sidder i motorrummet oppe ved torpedoen midt for, en rund mekanisme med slanger, der skulle styre (eller være med til at styre) at udstødningen bliver ren. jeg har fået fortalt, at det evt kunne være den. Der findes jo forskellige systemer til at holde motoren under den lovlige grænseværdien for udstødning, så hvad de hver især lige hedder ved jeg ikke. Derfor det hjemmelavede ord.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

09-01-2009 kl. 13:57

Hej Michael.

Jeg ved nu præcis hvad der er galt, du skal udskifte din mekaniker :-)