Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Toyota aygo diesel

Profil slettet

Profil slettet

20-06-2006 kl. 23:12

ja det gør aygo er jo lavet sammen med Peugeot(107) og citroen(c1) Toyota giver 3 års garanti eller 100.000km på den og Peugeot giver op til 200.000km men vil helst have en diesel.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kristian Petersen

Kristian Petersen
bruger siden
24-03-2006

21-06-2006 kl. 07:38

Dieselmotoren på 1,4 liter i Aygo er en neddroslet Peugeot HDI-motor, og har intet tilfælles med Toyotas D-4D motor i f.eks. Yaris.

Profil slettet

Profil slettet

21-06-2006 kl. 16:36

Er en Peugeot HDI moter så noget godt eller skidt???

Christian Tvorup Træholt

Christian Tvorup Træholt
bruger siden
13-06-2003

19-01-2007 kl. 10:28

Har selv en Peugeot 107 i benzin udgaven og er indtil videre godt tilfreds med bilen. Bruger primært bilen til ture på 20 km og et par gange om måneden motorvejsture på 250 km. På motorvej har den ingen problemer med at holde 140-150 km/t. Nu har vi alle forskellig høresans, men jeg synes ikke den virker så anstregende i lyden, men uden tvivl en anderledes motorgang eftersom den er 3 cyl.Uanset hvordan den er kørt har jeg aldrig fået den under 16 km/l. Typsik forbrug er ca. 18 km/l og jeg er ikke i tvivl om at hvis jeg var lidt blidere på pedalen kunne den køre ihvertfald 20 km/l.

Kristian Petersen

Kristian Petersen
bruger siden
24-03-2006

19-01-2007 kl. 11:23

NEJ, alt teknik er ikke fra PSA. Den 3-cylindrede VVTi-motor er fra Toyota, og magen til mindste motor i den nye Yaris. Mon ikke også gearkasse til benzinudgaven er fra Toyota...?!

Dieselmotoren er som tidligere nævnt fra PSA, og det samme gælder sandsynligvis også gearkassen til denne.
Resten af teknikken i Aygo/C1/107 ved jeg ikke hvem der står for...

Total økonomisk set, skulle det, i følge flere opgørelser, bedst kunne betale sig at vælge benzinudgaven. Dette skyldes først og fremmest en væsentlig laver pris, men også at der ikke er ret stor forskel på de to motores brændstoføkonomi...

Mikael Moeslund

Mikael Moeslund
bruger siden
06-01-2004

19-01-2007 kl. 11:41

Hej, ville blot sige at det er en ren fornøjelse at læse den saglige diskussion om modellen, forskellene og ikke mindst bruger erfaringer. Mange gange oplever man, at der står "min vens fars kollega kender en som..." eller at det pludselig bliver en diskussion om holdinger til mærkerne i stedet for at forholde sig til fakta og at diskussionen tager sit udspring i egentligt kendskab og erfaring. Tak til dem der har skrevet ovenstående indlæg. Hilsen Laura, der selv overvejer at købe en Aygo benzin.

Kristian Petersen

Kristian Petersen
bruger siden
24-03-2006

19-01-2007 kl. 11:55

Hmm, du er helt klart blevet fejlinformeret om produktionsstedet for Aygo. Trillingerne bliver alle produceret i Tjekkiet på en helt ny fabrik, der er opført til formålet...

Se:
http://www.graduates.toyotajobs.com/html/about_locations.asp#loc6

Algirdas M.

Algirdas M.
bruger siden
25-10-2005

19-01-2007 kl. 16:58

jeg skal selv pendle ret mange km fra april og stået foran dillemaet Aygo benzin vs. diesel, men valgte at bestille benzin,grundet lavere indkøbspris/lavere afgift samt ikke særlig stor forskel i brændstoføkonomi.Held og lykke med valget!

Profil slettet

Profil slettet

27-01-2007 kl. 11:20

Jeg har tænkt på og købe en aygo 1.4D jeg ville bare høre om der var nogen der har nogen erfaring med en diesel model evt hvor lang den køre pr liter ved lange ture kan nemlig kun finde hvad den køre ved blandet kørsel og der er 24.4.
Hvis der ellers er nogen der har noget godt/skidt og sige om den vil jeg gerne høre det...