Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Tilkørsel af ny bil.
Profil slettet
21-03-2008 kl. 13:28
Hej derude,
Jeg har lige et par spørgsmål, som nogen måske kan hjælpe med!
Jeg har lige fået en ny Ford C-max 1,6 tdci 109hk (kører pragtfuldt)
Kræver den specielt tilkørsel?
Hvorledes skal man køre for at udnytte den kan køre lang på literen?(omdrejninger mv)
På forhånd tak
Brian
Leon Bjerregaard
bruger siden
13-08-2005
21-03-2008 kl. 16:21
Prøv at slå op i din instruktionsbog, gå ind under afsnittet tilkørsel, for sådan en følger der vel med til sådan en bil!!!!!
Mvh. Leon
Mvh. Leon
Profil slettet
22-03-2008 kl. 08:52
Hej Brian.
Da jeg sidst købte ny bil, fik jeg det råd af forhandleren, at man egentlig bare skulle køre almindelig frisk, uden dog at presse den for højt op i omdrejninger de første par tusinde kilometer.
Samtidig vil jeg anbefale, at du starter lidt "forsigtigt" når bilen er helt kold.
Det er stadig vinterlig vejr og minus grader om morgenen. Din C-Max starter med et enormt tryk som belaster de kolde motordele, lejer og aksler.
Start evt med at lade motoren "rotere" lidt de første par kilometer. Dvs. du kører med 2000-2500 omdrejninger uden at lade den sejtrække og uden at accelerere vildt.
Blot et par kilometer - så er motordelene smurte og olien er arbejdet rundt og har fået lidt højere temperatur.
Held og lykke med din nye bil :)
Da jeg sidst købte ny bil, fik jeg det råd af forhandleren, at man egentlig bare skulle køre almindelig frisk, uden dog at presse den for højt op i omdrejninger de første par tusinde kilometer.
Samtidig vil jeg anbefale, at du starter lidt "forsigtigt" når bilen er helt kold.
Det er stadig vinterlig vejr og minus grader om morgenen. Din C-Max starter med et enormt tryk som belaster de kolde motordele, lejer og aksler.
Start evt med at lade motoren "rotere" lidt de første par kilometer. Dvs. du kører med 2000-2500 omdrejninger uden at lade den sejtrække og uden at accelerere vildt.
Blot et par kilometer - så er motordelene smurte og olien er arbejdet rundt og har fået lidt højere temperatur.
Held og lykke med din nye bil :)