Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Tab af kølevæske i Fabia

Profil slettet

Profil slettet

09-04-2009 kl. 11:54

Jeg ejer en Skoda Fabia 1,4 benzin 86 hk, den ny model, købt i 2008. Mit problem er at den meget langsomt taber kølevæske. Ca. for hver 6 måned falder den fra max. til min. og det er nødvendigt med efterfyldning. I instruktionsbogen fremgår det at tab af kølevæske er et tegn på utæthed. Ydermere står der at det ikke er tilstrækkeligt blot at efterfylde kølevæske. Kølesystemet skal kontrolleres på et aut.værksted. Så jeg opsøgte et aut. Skoda værksted der foretog en trykprøvning. Den holdt trykket og der var ingen synlige tegn under værkstedsbesøget på at den tabte kølevæske (dryppede). Værkstedet var enige med mig i beskrivelsen fra instruktionsbogen, at den ikke må tabe kølevæske. Men da den ikke tabte tryk og heller ikke dryppede nogle steder fra, kunne de desværre ikke gøre noget for at afhjælpe problemet. Meddelsen var, at tabet kunne komme mange steder fra og de vidste ikke hvor de skulle sætte ind, når de ikke fysisk kunne konstatere at den tabte kølevæske. Hvis der andre Skoda ejere, som har haft samme problem med tab af kølevæske og fandt en løsning på det, så hører jeg gerne fra jer.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

10-04-2009 kl. 11:24

...at fylde kølevæske på og så bare lade som ingenting, det er blot symptombehandling, hvilket ikke løser det grundlæggende problem, som er at den taber kølevæske. Det faktum at den taber kølevæske, er et tegn på en fejl, en utæthed et eller andet sted. Jeg efterlyser netop tilbagemeldinger fra andre Skoda ejere som har stået med samme problem, har fundet fejlen hertil og fået det rettet. Ud fra mængden af tilbagemeldinger indtil nu, så lader det dog til at det er et problem som kun min Fabia har.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg