Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Syn tog 3-5 minutter

Andreas Madsen

Andreas Madsen
bruger siden
04-06-2008

01-12-2010 kl. 04:21

Hej bilbasen, Jeg var forleden dag til mit første syn med min bil, en 2007 Audi A3. Jeg vidste ikke rigtigt hvad jeg skulle forvente, så kørte bare derud, betalte de 550 kroner og nåede ikke at hælde min kaffe op inden manden havde kørt min bil igennem anlægget og var færdig "ja den er jo ret ny så der er ikke noget" var meldingen. Jeg synes hele episoden virkede ret mærkelig, og virkede dybt useriøst at man skulle kunne nå at checkke noget som helst på de par minutter det tog manden at køre min bil igennem hans anlæg. Er det standard at et syn gøres SÅ hurtigt og reelt set bare er et burekratisk formalia der skal gennemføres hvert 2. år? Mvh

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

01-12-2010 kl. 19:17

Med så ny bil burde der jo heller ikke være de store problemer med bilen.
Men de kender jo svaghederne ved alle biler. Og det er garanteret det er tjekket.

Men om 2 år tager det nok lidt længere tid.

Men du har ret. Det virker bare som en effektiv måde at kræve penge fra de hårdt pressede bilejere...

Profil slettet

Profil slettet

01-12-2010 kl. 19:21

Min Skoda fra 2002 var til syn i maj 2010 og det tog ca. 5-8 min.

Jeg har haft 4-5 biler til syn og der tog det ca. 15 min. i snit.

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

02-12-2010 kl. 09:53

Har haft flere biler til det første syn efter 4 år. De synsmænd jeg talte med sagde at der generelt var meget lidt "at komme efter" på så nye biler (hvis det var en bil i god kvalitet)
De nævnte dog at nogle koreanere (Chevrolet eksempelvis) allerede efter 4 år kunne begynde at have problemer med rust/mekanik...

Så tror bare du skal glæde dig over at køre i en bil der er skruet ordentlig sammen. Det kan så godt være at synsmanden springer lidt let henover nogle af tingene, da de har erfaring for at tingene er i orden (men de bør under alle omstændigheder checke bremser etc.).

Dette indlæg blev 02-12-2010 09:54 redigeret af dets forfatter.

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

02-12-2010 kl. 14:06

Nu er din bil jo heller ikke 4 år endnu...:-)

Men ja, det er lidt til grin for de fleste nye biler. Men omvendt, hvis man fanger 1 ud af 100 som ikke har en forsvarlig ny bil efter 4 år er det vel prisen vi betaler for den forsikring.