Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Speedometer problemer

Profil slettet

Profil slettet

13-07-2007 kl. 10:41

Jeg har et problem med speedometeret i min Peugeot 2,2 TS4 fra år 2000. Nålen i speedometeret holder engang imellem helt op med at virke og falder ned på nul km/t. Der er ikke noget system i hvornår det sker, det sker bare lige pludselig under almindelig kørsel. Efter nogen tid virker speedometeret igen. Er der nogen, der har en idé om hvad der kan være galt, da aut. værksted ikke kan finde ud af hvad fejlen skyldes.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

13-07-2007 kl. 16:28

Tak for svaret - det kunne sagtens være at fejlen ligger i en dårlig forbindelse. Er der nogen der i den forbindelse ved hvor ledningerne fra speedometeret ligger. Er det i motorrummet - og i givet fald hvor eller ligger ledningerne pakket godt af vejen under instrumentbrættet (hvor almindelige dødelige ikke kan komme til).

Profil slettet

Profil slettet

13-07-2007 kl. 23:24

HALLØJ - der må da være nogen, der kan hjælpe med hvor man finder ledningerne/samlingerne til speedometeret på en Peugeot 406 2,2 TS4 i motorrummet.

jan poulsen

jan poulsen
bruger siden
06-10-2005

21-08-2007 kl. 19:51

Hej jeg har samme problem, men har fundet ud af at det er føleren på gearkassen der er defekt, som sender fartsignal til speedometer.

Profil slettet

Profil slettet

23-08-2007 kl. 13:17

I start 80´erne havde jeg et gammelt sort/hvid fjernsyn der også skulle have et slag ovenpå for at virke..:)