Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Søger gode råd til valg af bil...

Henrik Kjær Hansen

Henrik Kjær Hansen
bruger siden
22-03-2007

24-01-2010 kl. 00:56

Hej, jeg står i den lykkelige situation at jeg er blevet far, og nu mener konen at min bil er for lille til os alle da hun har 2 store børn i forvejen, og når vi nu osse skal til at have barnevogn med er bagagerummet meget hurtigt fyldt.... Dvs. at jeg skal have fat i en station-car eller miniwagon eller sådan noget.. Jeg har altid været meget glad for tyske bilmærker, har på nuværende tidspunkt en Audi A4 som jeg er meget glad for,men det er kun en 4 dørs. Er der nogle som kan anbefale noget godt at kigge efter??, bare ikke berlingo eller pegeot.. Med venlig Hilsen Henrik Hansen

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

24-01-2010 kl. 01:27

Tillykke med familieforøgelsen.

Men der er lige et par spørgsmål for at pejle os ind på hvad der ville være godt for dig.

Hvad siger max-budgettet?
Hvor mange KM pr år?
Hvor store er de store børn?

Men jeg har da et par forslag alligevel. Men om de er helt ude i skoven ved jeg ikke.

Af st.car biler Kunne disse være interessante:
Skoda Superb combi. Kommer her til foråret. Stor rummelig og lækker st.car.

Ford Mondeo st.car. Også en bil med meget plads og ret lækker.

VW Passat variant. Ikke helt så stor som mondeo, men tæt på.

Audi A6 avant kunne måske være noget.

Af MPV biler virker Ford S-max/Galaxy som lige umiddelbare bedste bud.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

24-01-2010 kl. 01:47

Først og fremmest tilykke med familie forøgelsen. Der er god plads til det hele i en ford C-max, men alt er smag og behag. Der kommer en ny C-max sidst på året i 8-9mdr af 2010.

Mvh

Henrik Kjær Hansen

Henrik Kjær Hansen
bruger siden
22-03-2007

24-01-2010 kl. 11:20

Hej Martin.

til dine spørgsmål kan jeg sige at min audi skal indgå i handlen, så Max pris må ligge omkring de 140.000kr.

vi kører vel omkring 20-25000km om året

og mine to store børn er henholdsvis 15 og 18.

Mvh

Henrik Hansen

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

25-01-2010 kl. 17:08

Jeg kan kun hoppe med på rådet om en Mondeo V6.
Sådan en ca. 4-5 år gammel model passer perfekt til såvel dit behov som dit budget.
Her er et lækkert eksemplar: http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Ford-Mondeo-2,5-V6-170-Trend-st.car-5d_ID623902998.htm

Henrik Kjær Hansen

Henrik Kjær Hansen
bruger siden
22-03-2007

25-01-2010 kl. 21:03

Hejsa Og tusind Tak for alle de gode råd, jeg vil se om jeg kan finde noget af det som i anbefaler, vi har en del forhandlere i byen, så der må jo nok være et eller andet som kan bruges...

Igen mange tak for jeres gode forslag

Med venlig hilsen

Henrik Hansen

bruger siden
11-12-2004

26-01-2010 kl. 15:36

Jeg vil også anbefale at du kigger mod noget Ford Mondeo st.car eller Opel Vectra Wagon. I det prisleje er det nok det bedste du kan få.

Jeg har haft en Mondeo V6 og kan kun fortælle at det er en dejlig velkørende og praktisk bil. Der er masser af plads i den.

Henrik Kjær Hansen

Henrik Kjær Hansen
bruger siden
22-03-2007

27-01-2010 kl. 22:03

jeg skrev jo ikke at den (skulle) være tysk, jeg skrev bare at jeg er glad for tyske mærker, men ikke at den absolut skal være tysk.