Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

slutseddel og dens binding

Runolfur Gudbjørnsson

Runolfur Gudbjørnsson
bruger siden
14-09-2010

27-09-2010 kl. 19:32

Jeg vil undlade at fortælle hvem jeg forhandlet med og hvor meget bilen blev forhandlet til men det drejer sig om en gulplade vogn. Kort og godt, så snakker vi om en fabriksny bil og med en godt rabat. Jeg forklarede sælgeren hvor meget jeg havde at gøre med og hvilken type bil jeg var ud efter og om han kunne finde noget til den pris. Han fandt i systemet en bil der var bygget om til varevogn men som havde noget ekstra udstyr allerede installeret og den kunne han godt få ned til det beløb jeg vil give. Herefter trykker jeg ham i hånden og fortæller ham at her har vi en handel. Vi udfylder en slutseddel og alle de andre papirer omkring bilens registrering. Der går ca en times tid indtil han ringer mig op og siger til mig at han ikke kan skaffe den alligevel da en anden af deres forhandlere må have kommet ham i forkøbet og allerede har reserveret den. Han siger til mig at han ikke er i stand til at lave en anden bil til den pris og spørger om hvad jeg vil at vi skal gøre om jeg vil annullere handlen eller acceptere en merepris på 25000,-. På slutsedlen står der hvilken bil type det er, hvilken motor, automatgear samt det ekstra udstyr der er i bilen og så til sidst den aftalte pris. Nu er mit spørsmål, kan jeg forlange af dem at levere den bil der står på slutsedlen til den aftalte pris?

Dette indlæg blev 27-09-2010 23:00 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Runolfur Gudbjørnsson

Runolfur Gudbjørnsson
bruger siden
14-09-2010

28-09-2010 kl. 07:31

Ja det er min opfattelse også og jeg har helt klart tænkt mig at benytte mig af mit spritnye medlemskab hos FDM ;)
Et eller andet sted så mistænker jeg at der bliver lagt røg ud, at bilen stadig befinder sig på det lager han fandt den men at der er en chef der gerne vil blend sig i sagen...

Dette indlæg blev 28-09-2010 07:32 redigeret af dets forfatter.

Runolfur Gudbjørnsson

Runolfur Gudbjørnsson
bruger siden
14-09-2010

28-09-2010 kl. 09:04

Hej Ole. er ikke sikker på om det er et spørgsmål du skrev?
Men da jeg finanserer bilen selv så var aftalen at den skulle kontantbetales ved levering.

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

29-09-2010 kl. 09:45

Dertil vil jeg tilføje, at såfremt du vælger juridisk bistand, kan forvente en afgørelse, der falder ud til sælgers fordel, dvs hvis det kan bevises at du handler i ond tro.

Du er bekendt med det gode tilbud og prissammensætningen.

Tag en dialog med forhandleren og endelig ikke i på bilbasen.

pøj pøj

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

29-09-2010 kl. 11:10

Jeg ved ikke om du kender det ordsprog der hedder "vælg dine kampe med omhu"
Vores ven kan aldrig få noget ud af at stille sig på bagbenene.
FDM kan kontakte forhandleren, og hvad så ?
En Advokat kan sende et brev, og hvad så?
Sagen skal for retten, forhandleren skal DØMMES til at udlevere en bil ?
Sagen kan ankes, og HVIS kunden vinder sagen, så er der gået 2 1/2 ÅR !!!
Vil vores ven så stadig have bilen til den aftalte pris ??? og hvad har det kostet til Advokat, retsag mm.?
Glem alt om den forhandler og køb en bil hos en mere seriøs af slagsen.

Runolfur Gudbjørnsson

Runolfur Gudbjørnsson
bruger siden
14-09-2010

29-09-2010 kl. 14:58

hmmm. mistankerne begynder at falde.
Hvis jeg ringer til andre forhandlere indenfor den samme bilmærke så begynder de at tilbyde mig lige presis den bil jeg har skrivet slutseddel på..!?

Runolfur Gudbjørnsson

Runolfur Gudbjørnsson
bruger siden
14-09-2010

30-09-2010 kl. 19:23

Så kan jeg meddele at alt fik det så en lykkelig afslutning, for mig i hvert fald. Efter langt togtrækkeri og ja FDM har været med på sidelinien (kun som rådgiver til mig, de behøvede ikke at gribe ind heldigvis). Men forhandleren har nu accepteret at slutsedlen er bindende i sin oprindelige form. Om ca. en uge skulle jeg gerne kunne hent bilen.

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

20-09-2011 kl. 23:15

Jakob Panduro skrev:
Øv øv øv har netop solgt vores bil i dag og fik kontant 5500,- i hånden. Køber skrev under på hjemmelavet slutseddel. I skyndingen fik jeg ikke set dokumentation for at han er den, han giver sig ud for at være. Her efterfølgende findes hans navn og adresse ingen steder? Hvad gør jeg nu?

Har du ikke telefonnummer eller lignende på vedkommende?

Umiddelbart er det vel bare at se om han omregistrerer den.

Såfremt han ikke gør det kan du tvangsafmelde den på motorkontoret.