Bilbasen Forum
Skoda Octavia
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
14-05-2006 kl. 14:01
Du kan være helt sikker på at hvis du vælger st.car vil den holde prisen væsentligt bedre end 5dørs, det er jeg 100% sikker på, da der er flere og flere der går efter en st.car.
MHT motor vil 2,0 tdi være det valg da det er og bliver den mest eftertragtede. Jeg var meget imponeret over den i netop en octavia st.car...
Det bedste valg er som følger: 2,0 TDI st.car i sort eller sølv. Med Elegance udstyrsniveau. Der er meget udstyr til en pris der ligger langt under i forhold til Audi A4.
Min Kammerat der netop har købt Octavia regnede ud at hvis han skulle have samme udstyr og motor i Audi A4 ville den koste 200,000 kr mere... stof til eftertanke...
Profil slettet
16-05-2006 kl. 08:52
kan kun sige at jeg selv har bestilt en octavia combi 2,0 tdi elegance med DSG gear som jeg skal hente på søndag.mit råd er at du ikke må prøve 2,0TDI hvis det er 1,9 'ern du vil have :-)
Benny Due
bruger siden
09-10-2003
16-05-2006 kl. 23:18
vh lokomotivføreren !
Esben Tang
bruger siden
28-07-2003
17-05-2006 kl. 19:47
Er dog ikke ejer en octavia, men vi dog gerne være det. Har været ude og køre i både den gamle og den nye model, vælg klart den nye. Den gamle tour er en god bil, uden tvivl. Men den nye har bare alt det den gamle mangler, skarphed i undervognen og bagsædeplads, bedre finish... osv.. det økonomiske valg ville jo nok være den nye 1,9 TDI Ambiente. Har man mønten iorden ville 2,0 TDI DSG Elegance være det sjove hvis ikke man skal op i en RS'er.. men så er drømmer vi vist lidt... Den gamle model i 1,9 TDI 130 HK 6G Elegance, var lige ved at komme til at stå i garagen, den motor kunne altså bare få smilet frem, så kunne man godt undvære lidt plads osv.. det var sådan set kun fordi beskatningsgrundlaget ikke var godt nok at det ikke blev til noget..
Held og lykke med købet
MVH
Esben Tang
Profil slettet
22-05-2006 kl. 21:02
Jeg forventer at skal have skiftet vores Octavia årgang 01 ud i nærmeste fremtid med en nyere årgang. Jeg overvejer om jeg skal købe en ny "gammel" model (Tour) eller den helt nye model. Jeg vil gerne høre andres erfaringer med de to modeller. Er den nye model så meget bedre set i forhold til mer-prisen. (komfort, pladsforhold, gen-salgsværdi m.v.).
Jeg regner med at skal have en dielsel. Er der forskel på brænstoftsforbrug på en 1,9 TDI (90 HK) og 1,9 TDI (105 HK - ny model)
Jeg forventer at købe en 5 d. (sedan model), da jeg ikke føler st. udgaven giver så meget mere for pengene.
Her selv været ude at se de to modeller, men vil gerne høre fra personer som kender bilerne fra dagligdagen. Man kan nogle gange blive lidt "blind", når man står og kigger på ny bil i udstillingslokalet.
PÅ forhånd tak.
vh
Lars