Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Skift fra Citroen til VW
Profil slettet
05-10-2004 kl. 14:17
Da vi i sin tid købte vores første citroen (BX 16, selection) var det ikke med min svogers velsignelse (han er mekanikker på VW). Han anbefalede en Golf, den var bare 50.000kr dyere og havde hverken komforten eller udstyrsniveauet. Vi købte citronen ved en forhandler med fuld garanti etc. da bilen var 4 år gammel og prisen var under 50% af nyprisen. Vi har nu haft bilen i 8 år og har kørt yderligere 200.000km i den og den kan sagtens klare 2-4 år endnu. Jeg gad nok vide om en evt. golf stadig ville kunne oppebære merprisen vi skulle have givet dengang. Vi har senere købt en Xantia og overvejer nu at skifte den gamle BX'er ud med endnu en Xantia.
Dennis
Profil slettet
05-10-2004 kl. 14:17
Købte for nogle år siden en Citroen Xantia fra 1994. Den gik rigtig godt, og var faktisk meget tilfreds med den.
For et par måneder skiftede jeg så til en golf 1.6 fra 1996. Har jo tit hørt at VW skulle være blandt verdens bedste biler. Men så skuffet er jeg sjældent blevet. Komfort, støjnniveau og udstyr er lysår bagefter Citroen. Nu har jeg skiftet til citroen igen, og der blir jeg nu.
For et par måneder skiftede jeg så til en golf 1.6 fra 1996. Har jo tit hørt at VW skulle være blandt verdens bedste biler. Men så skuffet er jeg sjældent blevet. Komfort, støjnniveau og udstyr er lysår bagefter Citroen. Nu har jeg skiftet til citroen igen, og der blir jeg nu.